خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
دانلود مقاله و پروژه
تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی

سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی

دانلود سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی

سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 705 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چكیده 

در این تحقیق به بررسی كنترل فازی در تعیین ساختار پروتئین ها می پردازیم. ابتدا ساختار چهار گانه پروتئین ها معرفی شده است ساختار اول توالی اسیدهای آمینه به عنوان اجزای سازنده پروتئین در یك زنجیره پلی پپتیدی معرض می شود. ساختار دوم پروتئین ها را ساختار موضعی یا نظم در یك بعد نیز می گویند ساختار سوم پروتئین همان شكل كروی و به هم فشرده آن است و ساختار چهارم به بررسی جایگری و شكل زیر واحدهای ساختاری پروتئین می پردازد. 

در ادامه كنترل كننده های فازی به عنوان روشی برای توصیف پدیده های نامشخص و همراه عدم قطعیت معرفی شده است از آنجا كه دنیای بیوانفورماتیك بسیار پیچیده تر از آن است كه بتوان آن را بطور دقیق توصیف و مدل كرد و عملكرد آن را بدست آورد. بنابراین با یك مدل تقریبی یا همان فازی كه قابل قبول و قابل تجزیه و تحلیل باشد به پیشگویی ساختار پروتئین ناشناخته و جدید می پردازیم و به دنبال این هستیم كه بالاترین شباهت را بین پروتئین ناشناخته و یك پروتئین كه از قبل آن را می شناختیم بدست آوریم.

فهرست مطالب: 

چكیده.......................................................................................................................................................................... 1

مقدمه........................................................................................................................................................................... 2

فصل اول : كلیات................................................................................................................................................... 3

1 هدف............................................................................................................................................................ 4 -1

2 پیشینه تحقیق.......................................................................................................................................... 5 -1

3روش كار و تحقیق..................................................................................................................................... 5 -1

فصل دوم : ساختار پروتئین ها ........................................................................................................................ 7

1-2 مقدمه ....................................................................................................................................................... 8

2-2 نیروهای غیر كووالان در ساختار پروتئین .............................................................................. 11

1-2-2 بر همكنش های الكتروستاتیك............................................................................................. 12

2-2-2 بر همكنش واندروالز................................................................................................................... 12

3-2-2 پیوندهای هیدورژنی................................................................................................................... 13

4-2-2 بر همكنش های آب گریز........................................................................................................ 14

5 نقش آب در سلول..................................................................................................................... 14 - 2-2

6-2-2 اسیدهای آمینه گوناگون............................................................................................................ 16

ح

3-2 ساختار پروتیئنی............................................................................................................................... 17

1-3-2 ساختار اول..................................................................................................................................... 17

1-1-3-2 آرایش فضایی در زنجیره پلی پپتین.............................................................................. 19

2ساختار دوم.................................................................................................................................... 21 -3-2

1-2-3-2 مارپیچ ها .................................................................................................................................. 21

2-2-3-2 صفحات تا خوردة بتا............................................................................................................ 22

3-3-2 ساختار اولیه فرا ثانویه............................................................................................................. 25

4-3-1 ساختار سوم ............................................................................................................................... 25

5-3-2 ساختار چهارم............................................................................................................................ 27

4-2 پروتئین های مرتبط به هم از نظر تكاملی.............................................................................. 27

1-4-2 روش های مختلف تعیین ساختار پروتئین ها.................................................................. 28

4-2-2 پیش بینی و طراحی ساختار پروتیئن................................................................................. 28

فصل سوم : سیستم های فازی...................................................................................................................... 30

1مقدمه........................................................................................................................................................ 31 -3

2-3 سیستم های فازی چگونه سیستم هایی هستند؟................................................................ 32

3-3 مجموعه فازی..................................................................................................................................... 33

1-3-3 تعریف مجموعه فازی................................................................................................................. 33

2-3-3 نمایش توابع تعلق....................................................................................................................... 33

4-3 عملیات روی مجموعه های فازی................................................................................................ 34

5 پایگاه قواعد و ساخت موتور استنتاج......................................................................................... 36 -3

1 تركیب ممدانی............................................................................................................................. 36 - 5-3

ط

فصل چهارم : پیاده سازی پیشگویی ساختار پروتئین ها با استفاده از كنترل فازی................. 37

1 مقدمه ...................................................................................................................................................... 38 -4

2-4 بدست آوردن ماكزیمم شباهت و پیشگویی ساختار پروتئین.......................................... 38

3-4 پیاده سازی روش ........................................................................................................................... 41

فصل ششم : نتیجه گیری وپیشنهادات........................................................................................................... 43

1نتیجه گیری..................................................................................................................................................... 44 -6

2پیشنهادات...................................................................................................................................................... 44 -6

منابع و ماخذ............................................................................................................................................................. 45

1 فهرست منابع فارسی......................................................................................................................................... 46

2 فهرست منابع لاتین........................................................................................................................................... 46

3 سایت های اطلاع رسانی.............................................................................................................................. 47

چكیده انگلیسی...................................................................................................................................................... 48

دانلود سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق پیشگویی ساختار پروتیین ها به کمک کنترل فازی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

دانلود سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 652 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چكیده: 

در سالهای اخیر، تقاضا برای استفاده از سیستمهای مبتنی بر صوت، دیتا و ویدئو در شبكه های مخابراتی بی سیم رشد فزاینده ای داشته است. یكی از چالش های اساسی جهت تحقق این ایده، افزایش ظرفیت از طریق استفاده از روشهای دسترسی مناسب فضا زمان می باشد. از روشهای مطرح شده جهت افزایش بازدهی طیف، ظرفیت و كیفیت، به كارگیری كیفیت تكنیك آنتن هوشمند در شبكه های مدرن بی سیم است. در این روش ضمن بهبود مشخصه الكتریكی سیگنال دریافتی دلخواه با حذف تداخل حوزه فضا  زمان، امكان افزایش ظرفیت و ارائه سرویسهای مناسب بدست خواهد آمد. 

رشد فزاینده این تكنولوژی و بكارگیری آن در سیستمهای بی سیم فعلی، منجر به بازنگری و حتی وضع استانداردهای جدید مخابراتی گشته است (802.16x , 802.11x). طبعاً طراحی و بكارگیری این تكنیك جهت تحقق شعارهای مخابراتی آینده دنیا، مستلزم بررسی دقیق و عمیق فنی و اقتصادی این تكنیك در حوزه مخابرات آینده خواهد بود. 

مقدمه 

رشد قابل توجه تلفن سلولی همراه با افزایش كاربران شبكه اینترنت چشم انداز بازاری گسترده از تركیب این دو بمعنی سرویس های بی سیم دیتا بوجود آورده است. طبق برآوردهای انجام شده، در سالهای آتی سرویس های بی سیم دیتا بخصوص سرویس اینترنت در سطح جهان بسیار زیاد خواهد بود. 

سرویس های بی سیم دیتا در حال حاضر، نیاز كاربران و طراحان آن را تأمین نمی كند. از دیدگاه كاربران، سرعت ارسال بسیار آهسته و زمان برقراری ارتباط طولانی است ضمن اینكه سرویس ها نیز برای اغلب كاربران بسیار گران است. از دیدگاه فنی این عیوب به دلیل نوع سوئیچینگ آن، یعنی استفاده از سوئیچینگ مداری است، كه طی آن یك كانال ترافیكی به یك مشتری در طول زمان مكالمه به طور كامل اختصاص داده می شود به همین دلایل سیستمهای مخابراتی سلولی در حال گذر از نسل دوم به نسل سوم است. 

فصل اول 

كلیات 

هدف: 

نسل سوم سیستمهای مخابراتی از سلولار با هدف افزایش سرعت و كیفیت ارسال دیتا و افزایش ظرفیت، توسط سازمان جهانی مخابرات با ماكزیمم نرخ بیت ارسالی 2Mbps تعریف و استاندارد شده (IMT-2000) و در همین رابطه تلاشهای زیادی از طرف سازمان تحقیقاتی در سطح جهان در حال انجام و راه حلهای مختلفی ارائه گردیده است.

سرویس GPRS، سرویس مبتنی بر ارسال بسته ای روی شبكه GSM، یكی از قدم های عمده در این گذر می باشد. با اجرای این سرویس كاربران شبكه سلولی قادر به وصل به شبكه اینترنت و استفاده از سرویسهای آن با سرعت ارسالی به مراتب بیشتر از گذشته و زمان اتصال كوتاه تر می باشند، ضمن اینكه هزینه شارژ در اینجا براساس حجم اطلاعات ارسالی است و نه مدت زمان اتصال و لذا به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. شبكه GSM با اجرای سرویس GPRS یك گام به برقراری سرویسهای نسل سوم نزدیك می شود. 

پیشینه تحقیق: 

مخابرات سلولی یكی از سریعترین كاربردهای رو به رشد در صنعت ارتباطات است. هر روزه به تعداد كاربران این نوع ارتباط در جهان افزوده می شود. از طرفی تجارت ارتباطات سیار به سرعت در GEPT (دفاتر پست و مخابرات اروپایی) در حال رشد و توسعه است. GEPT توسعه فناوری موبایل را رهبری می نماید و در زمینه استانداردسازی، پیاده سازی و اجرای سیستمهای نسل های مختلف موبایل، فعالیت مینماید. یكی از مهمترین محصولات این استانداردها كه در GEPT شكل گرفته است، استاندارد GSM است. برای اولین بار كار استانداردسازی GSM جهت پیاده سازی این سیستم در سال 1991 صورت گرفته است. 

روش تحقیق: 

در این مقاله ویژگیهای فنی نسل دوم و سوم سیستمهای مخابراتی سلولی آورده شده است. سپس مروری خواهیم داشت بر سیر تاریخی این تكنیك كه به مطرح شدن ایده آنتن های هوشمند در حوزه مخابرات سلولی منجر گردید. انواع تكنیك های بكارگیری آنتن هوشمند و مزایا و معایب استفاده از این تكنیك بررسی می گردد. در نهایت به بررسی فنی  اقتصادی به كارگیری تكنیك آنتن هوشمند در تكنولوژی ها و كشورهای مختلف خواهیم پرداخت.

دانلود سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق بررسی کاربرد آنتن های هوشمند در مخابرات سیار ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار

سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار

دانلود سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار

سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1302 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده:

با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه مخابرات و فناوری اطلاعات یافتن روش هایی برای انتقال و ارسال سریع و کم حجم داده های صوتی و تصویری و… اهمیت به سزایی پیدا می کند. فشرده سازی یا کدینگ اطلاعات به معنای کاهش نرخ بیت ارسال یا دریافت داده ها که امروزه عمدتا دیجیتالی هستند، می باشد که موجب افزایش سرعت و پهنای باند مجاز و کاهش پیچیدگی و قیمت تمام شده برای ارسال و دریافت اطلاعات می شود. فشرده کردن سیگنال گفتار نیز به عنوان یکی از سیگنال های ارتباطی بخصوص در حوزه های مخابرات، ارتباطات سیار، پروتکل های ارسال صوت از طریق اینترنت (VoIP) و… امری ضروری و مهم تلقی می شود. امروزه وجود مدارهای مجتمع یا آی سی (IC) هایی که می توان الگوریتم های مختلف کدینگ گفتار را روی آنها پیاده کرد، کار کدکردن گفتار را تسهیل کرده است.

کدکننده های سیگنال صوتی یا گفتار به سه دسته عمده: کدکننده های مبتنی بر شکل موج، کدکننده های پارامتری یا VOCODERها و کدکننده های هایبرید یا ترکیبی تقسیم می شود. کدکننده های جدید مبتنی بر ادراک انسان بوده و با توجه به ویژگی های روان شنیداری سیستم شنوایی انسان طراحی می شوند، کدکننده های دارای الگوریتم MPEG معروف ترین دسته از این نوع کدکننده ها می باشند. 

مقدمه: 

بحث کدینگ سیگنال گفتار یکی از قدیمی ترین و مهم ترین مباحث در زمینه ارسال داده های صوتی می باشد. کدینگ در واقع فشرده سازی سیگنال گفتار در طرف فرستنده و تبدیل آن به کدهایی است که در عین داشتن نرخ بیت کم و سرعت انتقال بالا، پارامترهای اصلی و اساسی گفتار مورد نظر را نیز شامل شود، به گونه ای که در طرف گیرنده و پس از عمل دیکدینگ بتوان سیگنالی مشابه سیگنال ورودی به دست آورد. آشنایی با مفاهیمی همچون چگالی طیفی توان (PSD)، تابع خودهمبستگی (ACF)، پریود گام (Pitch)، چندی سازی (Quantizing)، روش پیش بینی خطی (LP) و… برای درک مفاهیم هر بخش الزامی است. در این مقوله ابتدا یک مقدمه کلی درباره مفاهیم اساسی و پارامترهای سیگنال گفتار و تکنیک ها و الگوریتم های مختلف کدینگ گفتار بیان می شود، سپس به بررسی و تفصیل سیستم ها و مدارهای مجتمعی (IC) که برای پیاده سازی سخت افزاری برخی از مهمترین الگوریتم ها از جمله مدولاسیون دلتای وفقی کدهای پالسی (ADPCM) از کدکننده های مبتنی بر شکل موج، کدکننده با پیش بینی خطی (LPC) که ساده ترین کدکننده پارامتری (VOCODER) است، LD-CELP که از خانواده کدکننده های هایبرید است، CS-ACELP، کدکننده های با تحریک چند باندی (MBE) و کدکننده های مبتنی بر ادراک (Perceptual) که کدکننده های MPEG از آن جمله اند، استفاده می شود، می پردازیم. بدون شک سیستم هایی که در اینجا معرفی می شود فقط به عنوان یک سیستم یا آی سی نمونه و پایه است و نمونه های بسیار دیگری با مدارهای پیچیده تر موجود می باشند ولی اساس کار آنها هم شبیه به سیستم های گفته شده است. 

فصل اول 

مقدمه ای بر کدینگ سیگنال گفتار و انواع آن 

1-1- مشخصه های اصلی سیگنال گفتار: 

در مقایسه با سیگنال های قطعی، سیگنال های تصادفی مانند سیگنال گفتار، موسیقی، ویدئو و سایر سیگنال های حاوی اطلاعات، به کمک فرمول های ریاضی قابل توصیف نیستند. این سیگنال ها معمولا توسط توابع آماری مشخص می شوند. چگالی طیفی توان (PSD)، تابع خود همبستگی (ACF)، تابع توزیع تجمعی (CDF) و تابع چگالی احتمال (PDF)، متداول ترین توابع بکار رفته می باشد. ارسال اطلاعات گفتار یکی از اساسی ترین اهداف ارتباطات مخابراتی است. 

اصوات تولید شده توسط لوله صوتی انسان را به دو دسته واکدار و بی واک می توان تقسیم کرد. هنگام تولید اصوات واکدار تارهای صوتی به ارتعاش در می آیند و یک شکل موج شبه تناوبی با انرژی زیاد تولید می شود، در حالی که در مورد اصوات بی واک کم انرژی، تولید صوت با ارتعاش تارهای صوتی همراه نمی باشد و منبع تولید صوت مشابه مولد نویز عمل می کند. سیگنال تحریک که با E(z نشان داده می شود بعدا در هنگام عبور از لوله صوتی، فیلتر می شود که شبیه به یک فیلتر شکل طیف با تابع انتقال H(z)=1/A(z. شکل طیفی با توجه به مشخصه های لوله صوتی، تشعشع از لب ها و غیره تعیین می شود. مدل ساده شده تولید گفتار را در شکل 1-1 می بینید.

دانلود سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق بررسی سیستمها و مدارهای مجتمع کد کننده سیگنال گفتار ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب

دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب

دانلود دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب

دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49

دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب

در 49  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع افسردگی و اضطراب

 

منظور از افسردگی چیست؟

پاسخ دادن به این پرسش بسیار مشكل است؛ زیرا جواب این پرسش تا حد زیادی به فردی بستگی دارد كه از او سؤال می شود. كلمه دپرسیون[1] در زبان انگلیسی، برای توصیف وضعیت آب و هوا، كاهش بهای سهام در بورس، فرو رفتگی زمین، و البته برای توصیف وضعیت خلقی به كار برده می شود. افسردگی صرفاً به معنای احساس دلتنگی و غمگینی نیست بلكه بسیار فراتر از آن است. در حقیقت افسردگی نه تنها بر چگونگی احساس ما، بلكه بر نحوه تفكر ما درباره چیزها، سطوح انرژی، تمركز حواس، خواب و حتی علایق جنسی ما تأثیر می گذارد(گیلبرت، ترجمه جمالفر،1389). از آنجا كه طبقه بندی افسردگی آسان نیست و تعریفی كه بتواند مورد پذیرش همه متخصصان و پژوهشگران قرار گیرد، غیر ممكن به نظر  می رسد در سطوری كه در پی می آید به برخی تعاریف عمده افسردگی اشاره می شود:

در معنای محدود پزشكی، افسردگی، به منزله یك بیماری خلق و خوی یا اختلال كنش خلق وخواب است(لولو[2]،1991).

در سطح معمول بالینی، افسردگی نشانگانی است كه تحت سلطه خلق افسرده است. بر اساس بیان لفظی یا غیر لفظی عواطف غمگین، اضطرابی و یا حالت های برانگیختگی نشان داده می شود(بلاك برن و كوترو[3]،1990، نقل از دادستان،1376).

افت گذرا یا دوام تنود عصبی - روانی كه به صورت یك مؤلفه روانی(سردردها، خستگی پذیری بی اشتهایی، بی خوابی، پیوست، كاهش فشار خون و جز آن) و یك مؤلفه روانی احساس به پایان رسیدن نیرو، كهتری، ناتوان مندی، غمگینی، و جز آن نمایان می شود(لافون[4]،1973، نقل از دادستان،1376).

افسردگی اساسی برحسب یك یا چند دوره افسردگی اساسی مشخص می شود. یعنی وجود خلق افسرده به مدت حداقل دو هفته یا از دست دادن علاقه همراه با حداقل چهار نشانه اضافی(انجمن روانپزشكی آمریكا، 2000).

در یك جمع بندی كلی مفهوم افسردگی به سه گروه متفاوت به كار رفته است:

به منظور مشخص كردن احساس های بهنجار غمگینی، یأس، ناامیدی و جز آن و بروز آن ها به عنوان نشانه یك اختلال.

به منظور توصیف اختصاری نشانگان كه شامل نشانه های عاطفی، شناختی، حركتی، فیزیولوژیكی و غدد مترشحه است.

برای مشخص كردن اختلال های افسرده وار در چهار چوب اختلال های روانی كه دارای پاره ای از علل و گونه ای از تحول هستند و به پاره ای از درمانگری ها پاسخ می دهند(هوبر[5]،1993، نقل از دادستان،1376).

خلق افسرده و بی علاقگی یا بی لذتی علایم كلیدی افسردگی است.

 

2-16- سبب شناسی افسردگی

در تببین علل افسردگی نظریه های متفاوتی مطرح شده اند. افسردگی علل چندگانه دارد. به این معنی كه، شماری از عوامل مختلف می توانند آن را بوجود آورند. این رویكردها می توانند زیست شناختی، روان پویشی، هستی گرایی، شناختی – رفتاری، نظریه های سیستمی و مدل مفهومی باشند. ممكن است افسردگی در بعضی از مردم به دلیل وجود اشكال در یكی از این زمینه ها باشد. اما به احتمال زیاد تركیبی از عوامل در همه زمینه ها در شكل گیری افسردگی دخالت دارند. نظریه های زیست شناختی افسردگی بر نقش عوامل ژنتیك، عدم تنظیم انتقال دهنده های عصبی، بدكاری سیستم ایمنی و غدد درون ریز در بروز افسردگی تأكید دارند. تعارضات و فقدان ها در روابط میان فردی می توانند در ایجاد افسردگی دخیل باشند. از سویی عوامل رفتاری نظیر افزایش استرس و كاهش تجارب مثبت و لذت بخش نیز در این زمینه مؤثرند. عوامل شناختی، شیوه های فكری تحریف شده و غیر انطباقی را شامل می شود و نظریه های سیستمی بر اهمیت تنیدگی، حمایت و نگرش خانواده تأكید می كنند كه بر این اساس الگوهای تعامل در خانواده در علت شناختی و نگهداری افسردگی نقش دارند(کار،1999).


1.Depression

2.Loo & Loo

3.Black burn & Cottraux

4.Lafon

1.Huber

دانلود دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری فصل دوم درباره افسردگی و اضطراب ,

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت

دانلود دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت

در 33  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع جهت گیری هدف پیشرفت

بیش از دو دهه است که اکثر کارهای نظری و تجربی جهت گیری های انگیزشی[1]بر انگیزش پیشرفت تمرکز یافته است. پیشینه پژوهش بر روی انگیزش پیشرفت در سال های اخیر به سمت چارچوب مفهومی گسترده تری برای سازماندهی مولفه های شناختی و عاطفی انگیزش جهت یافته است (ایمز،1992). تئوری جهت گیری هدف[2] از جمله نظریه های انگیزش پیشرفت و اهداف پیشرفت[3] آمده است یا جهت گیری های دو بخشی[4] هستند و یا بصورت سه بخشی[5] مطرح شده است. خاستگاه جهت گیری های انگیزشی به میزان زیادی برخاسته از کارهای دینر و دوک[6] (1978، 1980)، ایمز و آرچر[7] (1987، 1988)، نیکولز[8] (1984)، دودا و نیکولز[9](1992)، ایمز[10](1992)، تورکیدسن و نیکولز[11](1998)، دوک و لگت[12](1998) و همچنین روبرتز، تریشر و کاواسانیو[13](1997) و مارش[14](1994) است.

 

الف: مفاهیم و تنوع جهت گیری های هدف

تئوری ها و مدل های متعددی در بحث از جهت گیری هدف مطرح شده است. اما هسته مفهومی همه آنها این است که چه قصد و نیتی برای فعالیت و رفتارهای مرتبط با پیشرفت وجود دارد. مفهوم جهت گیری هدف را باید از مفاهیمی مانند هدف گذاری[15]و رویکرد هدف- محتوی[16]تفکیک نمود. تئوری های هدف گذاری مانند تئوری لوکی و لاتم[17](1990) بر دستیابی به اهداف خاص و نهایی مانند حل ده مساله بصورت صحیح تاکید دارد. لیکن تئوری جهت گیری هدف این بحث را مطرح می سازد که چرا فرد می خواهد ده مساله را صحیح حل نماید و چگونه به حل این مسایل مبادرت می ورزد. تفاوت این دو با رویکرد هدف- محتوی مانند تئوری فورد[18](1992) در این است که رویکرد هدف-محتوی تاکید بر اهدافی دارد که منجر به هدایت رفتار می شود. در حالی که جهت گیری هدف بر مقصد و نیت برای پیشرفت در تکالیف تاکید دارد (پنتریچ و شانک[19]، 2002).

جهت گیری هدف الگوی یکپارچه ای از عقاید است که به گزینش روش های مختلف روی آوری و پاسخ دهی به موقعیت های پیشرفت منجر می شود (ایمز، b1992). از نظر یوردن[20](1997) جهت گیری هدف استدلال فرد درباره این موضوع است که چرا تکالیف پیشرفت را دنبال و پیگیری می نماید. پنتریچ (a2000، b2000،c2000) معتقد است که جهت گیری هدف تنها اهداف و استدلال های فرد برای پیشرفت را پوشش نمی دهد بلکه نوعی معیار (درونی و بیرونی) را نیز نشان می دهد که فرد بر اساس آن موفقیت یا شکست خویش را در دستیابی به آن هدف مورد قضاوت قرار می دهد. الیوت[21](1997) نیز جهت گیری هدف را روشی می داند که فرد بر اساس معیارهای برجسته شایستگی خویش را مورد قضاوت قرار می دهد.


[1] -Motivational orientation

[2] .Goal orientation

[3] .Achievement goals

[4] .Dichotomous

[5] . .Trichotomous

[6] . Diener & Dweck

[7] . Ames & Archer

[8] .Nicolls

[9] .Duda & Nicolls

[10] .Ames

[11] .Thorkidsen & Nicolls

[12] .Dweck & Legget

[13] .Roberts, Treasure &Kavassanu

[14] .Marsh

[15] .Goal setting

[16] .Goal-content

[17] .Locke & Latham

[18] .Ford

[19] .Pintrich & Schunk

[20] .Urdan

[21] .Elliot

بخشی از :

 

منابع لاتین:

Ames. C. (1992). Classroom: goals, structures and student. Journal of Educational Psychology. 84, 241-261.

Ames, C. (1984). Achievement Attributions and Self-Instructions Under Competitive and Individualistic Goal Structures. Journal of Educational Psychology. 76, 478-487.

Ames, C. and Archer, J. (1988). Achievement Goals in the Classroom: Students’ Learning Strategies and Motivation Processes. Journal of Educational Psychology. 80, 260-267.

Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, Structure and Students Motivation. Journal of Educational Psychology. 80 (3), 260-267.

Archer, J. (1994). Achievement Goals as a Measure of Motivation in University Students. Contemporary Educational Psychology. 19, 430-446.

Attenweiler, W.J. and Moore, D. (2006). Goal orientations: two, three, or more factors? Journal of Educational and Psychological Measurement, 66(2), 342–352.

Certo SC. Principles of Modern Management Functions and Systems. 2nd ed. Massachusetts: Allyn and Bacon INC 2004; p. 119-30.

Certo SC.2004 Principles of Modern Management Functions and Systems. 2nd ed. Massachusetts: Allyn and Bacon INC 2004; p. 119-30.

Elliot, A. J., Harackiewicz, M. J. and Barron, E. (1997). Predictors and Consequences of Achievement Goals in the College Classroom: Maintaining Interest and Making the Grade. Journal of Personality and Social Psychology. 73 (6), 1284-1295.

Elliot, E. and Dweck, C. (1988). Goal: An Approach to Motivation and Achievement. Journal of Personality and Social Psychology. 54 (1), 5-12.

Elliot, A.J, Sheldon, K.M. (1997). Avoidance achievement motivation: a personal goals analysis. Journal of Personality and Social Psychology, 73 (1),171–185.

Elliot, A.J., Shell, M.M., Henry, K.B. & Maier, M.A. (2005). Achievement goals, performance contingencies, and performance attainment: an experimental test. Journal of Educational Psychology, 97 (4), 630–640.

Elliot, A.J & McGregor, A. (2001). A 2×2 achievement goal framework. Journal of Personality and Social Psychology, 80 (3), 510–519.

Elliot, A.J, McGregor, A. & Gable, s. (1999). Achievement goals, study strategies, and exam performance: A meditational analysis. Journal of Educational of Psychology, 91 (3), 549-563.

دانلود دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره جهت گیری هدف پیشرفت ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری کمال گرایی

مبانی نظری کمال گرایی

دانلود مبانی نظری کمال گرایی

مبانی نظری کمال گرایی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

مبانی نظری کمال گرایی

در 17  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع کمال گرایی

سازة كمال گرایی در گذشته مورد توجه نظر یه پردازان بزر گی همچون فرو ید، آدلر و مازلو بوده است (نورد بی و هال،1974) و در دهه های اخیر نیز مورد اقبال پژوهشگران بسیاری قرارگرفته است و هركدام به فراخور دیدگاه خود تعر یف متفاوتی از آن ارائه داده اند. با این حال اكثر پژوهشگران، برا ین امر كه معیارهای بلند مرتبه برای عملكرد، مفهوم محوری كمال گرایی است، توافق دارند.

 هورنای(1950) كمال گرایی را شیوه ای از زندگی می داند كه افراد برا ی رهایی از اضطراب اساسی آن را به كار می بندند و كمال گرایی را گرا یش روان رنجورانه به بی عیب و نقص بودن، كوچك ترین اشتباه خود را گناهی نابخشودنی پنداشتن و مضطربانه انتظار پیامد های شوم داشتن، تعریف می کند. هانلند (1978) بر این باور است كه كمال گرایی نشان دهندة گرایش و علاقة فرد به درك محیط پیرامون خود به گونة قانون همه یا هیچ  است كه به موجب آن، نتا یج به شكل موفقیت ها یا شكست ها حاصل می شوند. گرچه مفهوم كمال گرایی به طور گسترده ای توجه روان شناسان را به خود جلب كرده است، اما هنوز به عنوان پدیده ای تقر یباً ناشناخته و ناسازگار تعریف شده است. سازة كمال گرایی مثبت و منفی، می تواند به صورت های به هنجار و نابه هنجار باشد(هماچک،2006).

به عقیده تری شوت و همکاران(2005) كسانی كه كمال گرایی مثبت(به هنجار) دارند، معیارهایی را برای خود در نظر می گیرند، اما به جای این كه ر سیدن و یا نرسیدن به آن معیارها برایشان مهم باشد، نفس تلاش كردن برا ی رسیدن به هدف در نظرشان اهمیت دارد. در واقع ا ین افراد از كار و تلاش زیاد لذت می برند و وقتی در انجام دادن یا ندادن كاری آزادند ، سعی می كنند آن را به بهترین نحوی كه می توانند انجام د هند .

كمال گرایی مثبت به هنجار(نه تنها موجب مشكلی نمی شود، بلكه باعث می شود كه فرد استعدادهای خویش را شكوفا سازد و به احساس رضایت شخصی بالایی دست یابد.

دانلود مبانی نظری کمال گرایی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری کمال گرایی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری

در 17  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری:

مسئولیت حالتی كه طی آن شخص نقش و اثر خود را در عوارض  و نتایج یك اقدام، فعالیت یا رفتار می پذیرد. شرایط فرد بزرگسالی كه قادر است مقررات ، آداب ، رسوم، و معیارهای اخلاقی ، اجتماعی ، شغلی و  . . . را رعایت كند و در صورت عدم رعایت ، عوارض و نتایج نامطلوب آن را نیز پذیرا می باشد. یكی از ویژگی های فرد این است که نقش های اجتماعی خود را می پذیرد و در جهت انجام وظایف خود تلاش می كند (ساعتچی ، 1377). فردی كه مسئولیت كاری را بر عهده می گیرد می پذیرد كه یك سری فعالیت هایی را انجام دهد یا برای انجام این كارها توسط دیگران نظارت داشته باشد(سرتو  ، 2004، به نقل از اونگرانو،2012).

گاف (1968) معتقد است که مسئولیت پذیری به معنای در نظر داشتن پیامد رفتار خود و قابل اعتماد و اطمینان بودن در رفتار، و احساس تعهد به ساختار اجتماعی بزرگتر می باشد.

مسئولیت پذیری[1]، یکی از ابعاد شخصیت سالم و ویژگی بسیار مهمی در کلاس درس و زندگی روزمره است و والدین، مشاوران و معلمان، نقش مهمی برای کمک به دانش آموزان در کسب مسئولیت پذیری مدرسه، خانواده و اجتماع بر عهده دارند. برای ایجاد حس مسئولیت پذیری، روش ها و راهکار هایی تدوین شده است که معلم می تواند آن ها را در کلاس خود اجرا نماید(حسین پور، درویشی و سودانی،1389).

مسئولیت‌پذیری یعنی قابلیت پذیرش پاسخ‌گویی و به عهده گرفتن کاری که از کسی درخواست می‌شود و شخص حق دارد که آن را بپذیرد و یا رد کند. مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول می‌کند و باید حتما انجام بگیرد. در واقع مسئولیت انتخابی آگاهانه است. کودکی که از ابتدا امکان استقلال به او داده شده باشد، آمادگی بیش‌تری برای پذیرفتن مسئولیت خواهد داشت. مسئولیت‌پذیری بخشی از رشد شخصیت کودک است. کودک از سن دو تا سه سالگی نیاز دیگران و اهمیت دادن به آن و نیز انتظارات دیگران از خویش را درک می‌کند و این روند، حس مسئولیت‌پذیری را در او ایجاد می‌کند. پدر و مادر باید الگوی این مسئولیت‌پذیری را به او بیاموزند، زیرا اگر پروسه‌ی مسئولیت‌پذیری به درستی در تربیت فرد شکل نگیرد، بعد از هجده سالگی، زمانی که شخصیت فرد شکل گرفت، دیگر نمی‌توان او را تغییر دارد، در این صورت یا باید خانواده خود را با او وفق بدهد یا او را مجبور کند که با محیط خانواده سازگار شود و اگر این شخص نتواند خود را با خانواده هماهنگ کند بهتر است از خانواده جدا شود و زندگی مستقلی برای خویش تدارک ببیند(احمدی و رمضانی،1386).

 


[1] - responsibility

دانلود چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مسئولیت پذیری ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28

مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی

در  28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع نارسایی هیجانی

 

یکی از مفاهیمی که به تازگی وارد حوزه روانشناسی شده است، نارسایی هیجانی است، این اصطلاح اولین بار توسط سیفنئوس[1] (1970) جهت مشخص کردن افرادی که فقدان ظرفیت بارز در تشخیص و ابراز کلامی هیجانات بدون علت فیزیکی  دارند ابداع شد. از آن زمان نارسایی هیجانی موضوع پژوهش‌های بسیاری قرار گرفته است. چرا که نارسایی هیجانی می‌تواند به ایجاد مشکلاتی در روابط بین فردی، انطباق با هیجانات مختلف، حوادث استرس آور زندگی آسیب پذیری بیشتر فرد در برابر آنها منجر شده، به علاوه می‌تواند در استفاده از مکانیزم های مقابله‌ای ناکارآمد احتمال گرایش به سوء مصرف مواد و الکل را افزایش دهد (ون رسوم و همکاران به نقل از فاتحی نیا، 1388).

نارسایی هیجانی به یک سبک شناختی-عاطفی اشاره دارد که نتیجه آن اختلال خاص در بیان و پردازش هیجانات است. ولی معنای حقیقی آن «پریشانی در توصیف کلامی احساسات» است (کتلین[2]، 1998، ترجمه عباس بخشی پوررودسری و شهرام محمدخانی، 1381). نارسایی هیجانی سازه شخصیتی است که با فقدان خیالپردازی، ظرفیت کم برای افکار سمبولیک و ناتوانی برای تجربه و بیان هیجانات مثبت مشخص می‌شود. نارسایی هیجانی به حالتی اطلاق می‌شود که در اثر آن فرد در درک پردازش و هیجانات خود مشکل دارد (سیفنئوس، 1973).

ویژگی اصلی نارسایی هیجانی عبارتند از: ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجان‌های شخص، فقر شدید تفکر نمادین که آشکارسازی بازخوردها، احساسات، تمایلات وسابق‌ها را محدود می‌کند، ناتوانی در بکارگیری احساسات به عنوان علایم مشکلات هیجانی، تفکر انتفاعی در مورد واقعیت‌های که اهمیت بیرونی، کاهش یادآوری رویاها، دشواری در تمایز بین حالت‌های هیجانی و حس‌های بدنی فقدان جلوه‌های عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای همدلی و خودآگاهی (تول میدا گلیاورویمر[3]، 2005). بحث پیرامون اینکه آیا نارسایی هیجانی یک صفت با ثبات شخصیتی است و یا یک پدیده وابسته به حالت که بطور عمده به سطح افسردگی مرتبط است، چالش‌های زیادی را بین پژوهشگران برانگیخته است. مطالعات بالینی نشان می‌دهد که همزمان با کاهش افسردگی ، نارسایی هیجانی نیز کاهش می یابد، با این حال تیلور و بگبی[4] بیان داشته اند که بین صفات مطلق و ثبات نسبی در زمینه صفات شخصیتی تفاوت وجود دارد.

 


[1]- Sifneos

[2]- Kathlee

[3]- Tull,Medaglia&Romer         

[4]- Taylor and Bagby                  

بخشی از :

منابع انگلیسی:

 Antonovsky   A. (1987). Unraveling  the  mystery  of   health   How   people  manage  stress  and  stay  well. Sanfrancisco.  Jossey-Bass  Press. 122-5.

Antonovsky, A. (1993).The structure and properties of the sense of cohere nce scale. Soc Sci Med. 36(6):725-33.

Antonovsky, A. (1996). The   salutogenic   model  as  a  Theory  to  guide  health   promotion. Health  promotion   International. 11(1), 11-18.

Antonovsky, A. (1996). The  salutogenic  model  as  a  theory   to   giud.  health  promotion   international. 11(1), 11-18.

Antonovsky, A., (1993). The   structure   and  properties   of  the  sense  of  coherence   Scale. Social  science  &  medicine, 36, 725-733.

Argyle, D. (2001). The social pshychology of happiness, (2nd).Grea.Brit                                                                                                      saiu:Routledge.

Argyle,M.,& LU,L. (1990). The happiness of extraverts,personality and Individual Difference,11,1011-1017.

Bagby, R. M., & Taylor, G. J. (1997). Affect   dysrey  ulation   and  alxithy  mia. In  G. J. Taylor, R. M. Bagby. & J. D. A. Parker  (Eds), Dis  orders  of  Affect   Reyulation: Alexithymia  in  medical  and  psychiatric  Illnes  (pp. 26-45). Cambridge: University   Press.

Bernbaum, H., & James, T. (1994). Correlates and retrospectively reported antecedents of alexithymia. Psychosomatic Medicine, 56, 353-359.

Bolte, A,. Goschke, T,. & Kuhl, J. (2003). Emotion and intuition. Psychological Sciences. 14(5):416-21.

Brethoze, S.,  Consoli, S., Peterz-Diaz. F., & Jouvent, R. (1999). Alexithymia  and  anxiety:  Compounded  relationships?  A  psychometric  study.  European  Psychiatry, 14(7), 372-378

....

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره نارسایی هیجانی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی

پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی

دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی

پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی

در  24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع

 

طرحواره های هیجانی

2-4-1.       مفهوم هیجان

عواطف از بزرگترین نعمت های الهی اند که در انسان به ودیت نهاده شده، زندگی بدون آن ها، بی روح، تیره و ماشینی می نماید. و سلامت روانی و عقلانی انسان ها تا حد زیدی به سلامت عاطفی و هیجانی وابسته است. وضعیت عاطفی می تواند قضاوت های فرد در مورد رفتارهای خود و دیگران و نیز نحوه برخوردهای اجتماعی وی را تحت تاثیر قرار دهد. جلوه های هیجانی نقش های متفاوتی ایفا می کنند؛ از جمله اینکه به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می روند و فرد می تواند از طریق آن ها اطلاعاتی را در مورد احساسات، نیازها و امیال خود به دیگران منتقل نماید. از سوی دیگر نیز ما یا می گیریم پیام های هیجانی دیگران را بخوانیم، بازشناسی کنیم و طبق آن ها رفتاری مناسب انجام دهیم(قدیری، 1384).

طی سالیان به خاطر پیچیدگی زیاد هیجان، تعاریف مختلفی از آن ارائه شده است. پل کلینجا و آن کلینجا (1981) تعریفی را ارائه کرده اند که عناصر اصلی تعاریف قبلی را شامل می شود. بر طبق این تعریف هیجان حاصل تعامل بین عوامل ذهنی، محیطی و فرایندهای عصبی و هورمونی است. آنها در تایید این تعریف، نکات زیر را مطرح می کنند:

  1. هیجان ناشی از تجاربی عاطفی مثل لذت و ناراحتی است.
  2. هیجان ها باعث می شوند تا فرد تبیین های شناختی خلق کند.
  3. هیجان ها باعث انواع سازگاری های درونی مثل بالارفتن ضربان قلب می شود.
  4. هیجان رفتارهایی را فرا می خواند که اغلب و نه همیشه، بیانی (خندیدن و گریستن)، هدفمند(کمک کردن یا اجتناب کردن)  انطباقی ( حذف چیزی که تهدیدی بالقوه برای بقا محسوب می شود ) هستند(فرانکن[1]، 2005؛ ترجمه اسفند آباد، محمودی و امامی پور،1392).

2-4-2.       مدل فرا-هیجان

گاتمن و همکارانش (1996) معتقداند یک مولفه مهم از اجتماعی شدن، شامل دیدگاه فلسفی والدین درباره هیجان یا همان مقوله ای است که والدین آن را «فلسفه فرا-هیجانی» می نامند. به طور اخص، برخی از والدین تجربیات کودک از هیجان ها و ابراز هیجان ها (مانند خشم، غم، یا اضطراب) توسط وی را نوعی رویداد منفی قلمداد می کنند که باید از آن اجتناب کرد. این دیدگاه های هیجانی منفی، در تعاملات والدین به دیگران منتقل می شوند، ...


[1]      Ferankan, R

 

 

منابع لاتین 

Berry, J. W. & Worthington, E. L. Jr. (2001). Forgiveness, relationship quality, stress while imagining relationship events, and physical and mental health.  Journal of Counseling Psychology, 48, 447–455.

Bidadian, M., Bahramizadeh, H., & Poursharifi, H. (2011). Obesity and Quality of Life: The Role of Early Maladaptive Schemas. Journal of  Social and Behavioral Sciences, 30, 993-998.

Brock, Joy. P. (2014). Examining the Relationships between Early Maladaptive Schemas, Forgiveness and Vengeance. Doctoral dissertation, Regent university. Retrieved from http.proquest.com/docriew/1534533290.

Bromberger, J. T., & Marrhews, K. A. (1996). A زfeminineس model of vulnerability to depressive symptoms: A longitudinal investigation of middle-aged woman. Journal of Personality and Social Psychology, 70, 591-598.

Buss, D. M. (1996). Social adaptation and the five major factors of personality. In J. S. Wiggins (Ed.), The five-factor model of personality: Theoretical perspectives (pp. 180-207). New York: Guilford Press.

Ciuluvica, C., Ameriob, P., Fulcheri, M. (2014). Emotion Regulation Strategies and Quality of Life in Dermatologic Patients . Procedia – Social and Behavioral Sciences,   127:661 – 665.

Coats, A. H.,& Blanchard-Fields, F. (2008). Emotion regulation in interpersonal problems: the role of cognitive-emotional complexity, emotion regulation goals, and expressivity. Psychol Aging;23(1):39-51.

Corral, C., & Calvete, E. (2014). Early maladaptive schemas and personality disorder traits in perpetrators of intimate partner violence. Span J Psychol, 17: 10.1017.

Enright, R. D, & The Human Development study Group (1991). The moral development of forgiveness. In Hand book of moral behavior and development. Ed W. kurtines and J. GEWIRTZ, vol I ,123-152. Hillsdale, N. J Erlboum.

Enright, R. D., & Fitzgibbons, R. P. (2000). Helping clients forgive: An empirical guide for resolving anger and restoring hope. Washington, DC: APA.

Fitzgibbons, R. P. (1986). The cognitive and emotive uses of forgiveness in the treatment of anger. Psychotherapy, 23, 629-633.

Friedman, H. S., & Booth-Kewley, S. (1987). The disease-prone personalityس: A meta-analytic view of the construct. American Psychologist, 42, 539-555.

Friedman, H. S., Tucker, J. S., Tomlinson-Keasey, C., Schwartz, J. E., Wingard, D. L., & Criqui, M. H. (1993). Does chilhood personality predict longevity? Journal of Psrsonality and Social Psychology, 65, 176-185.

Futterman, A. D., Kemeny, M. E., Shapiro, D., Polonsky, W., & Fahey, J. L. (1992). Immunological variability associated with experimentally-induced positive and negative affective states. Psychological Medicine, 22, 231-238.

Gray, J. A. (1994). Three fundamental emotion systems. In P. Ekman & R. J. Davidson (Eds.), The nature of emotion (pp. 243-247). New York: Oxford University Press.

...

دانلود پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های هیجانی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

دانلود چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه

در 31  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع طرحواره های ناسازگار اولیه

 

2-1-   طرحواره های ناسازگار اولیه 

2-1-1 مفهوم طرحواره

واژه طرحواره در اصل ریشه یونانی کلمه Scheen به معنای "داشتن" و یا شکل گرفتن" است. آرون بک معتقد است که طرحواره ها نقش اصلی در ارتباط با موضوعات تکراری در تداعی آزاد، تصورات و رویاها، ایفا می کنند. او معتقد بود که طرحواره ها ممکن است عملا مدت ها غیر فعال باشند اما بعدا تقویت یا خاموش شوند که نتیجه تغییرات در نوع داده های دریافتی از محیط است(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

بعدها نظریه پردازان دیگر، مفهوم اصلی طرحواره را توسعه دادند. برای مثال سگال (1988)نوشت که طرحواره ها شامل " عناصری سازمان یافته از واکنش ها و تجارب گذشته هستند که پیکره ای پیوسته و پایدار از اطلاعات قابل هدایت برای ادراک و تصدیق های بعدی را شکل می دهند". یانگ (1990) زمانی کاربرد روش متمرکز بر طرحواره در اختلالات شخصیتی را معرفی کرد، این مفهوم را گسترش داد. یانگ اظهار کرد که اگر چه بک و همکارانش (1979) به اهمیت طرحواره ها در درمان اشاره کردند، اما راهکارهای درمانی خاص بسیار اندکی را برای پروتکل های درمانی خود تا به امروز ارائه کرده اند. به همین دلیل یانگ مدل بک از طرحواره را توسعه داد و معتقد به یک نظریه چهار سطحی بود که شامل 1) طرحواره های ناسازگار اولیه2) نگهداری طرحواره 3) اجتناب از طرحواره 4) جبران طرحواره می شد(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

اگر چه طرحواره درمانی متمرکز بر روی زوج ها و خانواده ها شامل توجه به طرحواره های شخصی خود افراد می شود، اما تاکید بیشتر روی سیستم رابطه ای و طرحواره هایی است که به طور ویژه، حول شخص در رابطه گسترش می یابند. همچنین طرحواره درمانی از خانواده اصلی و تجارب اولیه افراد با اعضاء خانواده استفاده می کند(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

2-3-1.       افکار و طرحواره های خودکار

افکار خودکار، شکل کلیدی دیگری از شناخت در نظریه شناختی-رفتاری است که گاهی اوقات با طرحواره درهم می آمیزد، بویژه به این دلیل که تا اندازه ای همپوشی بین هر دو وجود دارد. افکار خودکار اولین بار توسط بک (1976) به عنوان شناخت های همزمانی تعریف شدند که به سبکی سریع اتفاق می افتند وغالبا آگاهانه و به سهولت قابل دسترسی هستند. بنابراین افکار خودکار آگاهانه، مسیری برای کشف باورها و طرحواره های زیربنایی شخص فراهم می کنند(داتیلیو و بیرشک، 1385).

اپستین (1988) به طرحواره شخصی به عنوان "فرضیات برجسته و نسبتا پایداری که شخص راجع به چگونگی عملکرد دنیا خود و جایگاه خود در آن دارد" اشاره می کند. این فرضیات راجع به ویژگی ها و فرایندهایی است که معمولا اتفاق می افتند و به عملکرد انطباقی با سازماندهی تجارب شخصی در درون الگوهای با معنی کمک می کنند و پیچیدگی محیط را کاهش می دهند. با محدودیت انتخابی و راهنمایی و سازماندهی اطلاعات که فرد در اختیار دارد، طرحواره او تفکر مناسب و امکان عمل را امکان پذیر می کند(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

طرحواره ها در کابرد نظریه شناختی-رفتاری برای خانواده ها بسیار مهم هستند. آنها اعتقادات پایداری هستند که مردم راجع به دیگران و روابطشان دارند. طرحواره ها، ساختارهای شناختی ثابتی هستند و ارجاع ها و ادراک های زودگذر نیستند. طرحواره ها از ادراک ها متمایز هستندو از استنباط هایی که شخص از حوادثی که می بیند، شکل می دهد، متفاوت هستند(داتیلیو و بیرشک، 1385).

افراد دو طرحواره مجزا در مورد خانواده ها حفظ می کنند: 1) طرحواره خانوادگی که به تجارب والدین در خانواده اصلی شان مربوط می شود 2) طرحواره هایی که به طور کلی به خانواده اصلی مربوط می شود یا چیزی که چبل و فاین (1994) از آن به عنوان نظریه شخصی از زندگی خانوادگی یاد می کنند(داتیلیو، 2010؛ ترجمه خواجه و همکاران، 1391).

دانلود چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
چارچوب نظری پایان نامه در مورد طرحواره های ناسازگار اولیه ,