خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
دانلود مقاله و پروژه
تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
افسر دگی و راهکار های مقابله با ان

افسر دگی و راهکار های مقابله با ان

دانلود افسر دگی  و راهکار های مقابله با ان

افسر دگی  و راهکار های مقابله با ان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 157

 

افسر دگی  و راهکار های مقابله با ان 

فهرست  

فصل اول : چارچوب کلی پژوهش

1-1     مقدمه 

2-1      بیان مسأله پژوهش 

3-1     اهمیت نظری و عملی پژوهش÷ 

4-1      اهداف پژوهش

5-1      سئوال ها و فرضیه های پژوهش

6-1      متغیرهای پژوهش

7-1       تعریف متغیرها واصطلاحات

 افسردگی

 بهنجار

سبک حل مساله

 

1-1مقدمه

بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.

افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند. آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند كمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت های با ارزش در آینده تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می كنند ( ورتهایم [1] ، 1983).

افراد افسرده احساس غمگینی می كنند چون مشكلات خود را پایدار [2] ، كلی [3] و درونی [4] تلقی می كنند ( هایمبرگ ، ورمیلیا، دوج [5] ، بیگر . و پارلو 1987؛ پترسون و سلیگمن ، 1987؛ رپس [6] ، پترسون ،‌رینمارد، ابرامسون [7] و سلیگمن [8] 1982؛ سویینی [9] و همكاران 1986) :

پایداری : افراد افسرده رویدادهای منفی زندگی شان را همیشگی و پایدار تلقی می كنند، یعتی تغییر دادن آنها را بعید می دانند. افراد غیر افسرده تجارب منفی را به عنوان موانع موقتی كه زیاد هم طول نمی كشد در نظر می گیرند.

كلی نگری : افراد افسرده غرق در مشكلات خود می شوند و آنها را به همه چیز تعمیم می دهند. افراد غیر افسرده می توانند مسایل را از خود دور كنند . آنها قادرند بین رویدادهای منفی و مثبت زندگی خود تعامل ایجاد كنند.

درونی بودن : افراد افسرده خودشان را مسئول مشكلات خود می دانند. غیر افسرده ها مسئولیـــت چیزهایــی را كه می‌توانند تغییر دهند می پذیرند اما خود را مسئول كامل نبودن خود نمی دانند.

به نظر جروم فرانك ( 1973) یكی از بهترین كارهایی كه روان درمانگرها می توانند برای مراجعان خود انجام دهند كمك به آنها برای غلبه بر یأس و نا امیدی شان است . در هر مقطع معینی از زمان 20-15 درصد بزرگسالان در سطح قابل توجهی ازنشانه های افسردگی رنج می برند و حدس زده می شو دكه حدود 75 درصد بیماران بستری در بیمارستان های روانی را موارد افسردگی تشكیل می دهند ( فنل۱ 1989).

در مورد اختلال افسردگی اساسی , مطالعات کلی در ممالک مختلف انجام شده است که میزان شیوع آن  را در زنان دو برابر مردان نشان می دهد. دلیل چنین اختلافی ممکن است استرسهای متفاوت , زایمان , درماندگی آموخته شده [11] واثرات هورمونی باشد ( کاپلان [12] و سادوک [13] , 1988).

افسردگی در مفهوم بالینی پنج یا بیش از پنج مورد از موارد زیر را در بر می گیرد :

  • خلق افسرده
  • کاهش بارز علاقه یا احساس لذت در اکثر فعالیت ها
  • کاهش قابل ملاحظه وزن یا افزایش وزن
  • بی خوابی [14] یا پرخوابی [15]
  • تحریک یا کندی روانی حرکتی
  • خستگی یا فقدان انرژی
  • احساس بی ارزشی یا احساس گناه بیجا
  • کاهش توانایی تمرکز یا بلا تصمیمی [16]
  • افکار تکرار شونده مرگ یا فکر خودکشی .

(DSM-IV , 1994/ به نقل از فرایدنبرگ[17] ).

مطالعات اخیر در حوزه افسردگی حاکی از وجود چندین عنصر متفاوت در سبب شناسی و نشانه شناسی افسردگی است. یک عنصر شناختی فعال در سبب شناسی و نشانه شناسی افسردگی در ادبیات به نام نگرانی [18]  یا افکار مزاحم منفی [19] ذکر شده است.

تعدادی از مطالعات نشان داده اند که نگرانی قویاٌ با افسردگی ارتباط دارد ( می یر [20] و همکاران 1990؛ متزگر[21]و همکاران , 1990) هنگامی که افکار منفی ناخواسته به خودآگاهی فرد می آیند فشارزا و ناراحت کننده هستند. آنها تردیدهایی در مورد ارزش خویشتن [22] , دلواپسی هایی [23] در مورد آینده یا توهماتی در مورد گذشته تشکیل می دهند. چنین افکاری حس سلامت فرد را تحلیل می برند و خلق منفی را افزایش می دهند. خوشبختانه به نظر می رسد که اکثر مردم قادر هستند که چنین افکار ناخواسته ای را با افکار مطلوبتری جانشین نمایند. اما به نظر می رسد که همه افراد قادر به چنین کنترل ذهنی نیستند , به گونه ای که تعدادی از افراد برای یک دوره طولانی دچار افسردگی می شوند و افکار منفی نافذ[24] و پایداری را تجربه می کنند و ممکن است افسردگی آنها ناشی از شکست ویژه در توانایی شان برای کنترل افکار منفی باشد ( ونزولاف [25] , وگنر[26] و روپر [27], 1988). از سوی دیگر وجود افکار منفی ممکن است با توانایی فرد در ایجاد راه حل های سودمند  برای حل مشکلاتش تداخل کند ( نولن – هوکسما [28] , پارکر[29] و لارسون [30] , 1994).

2-1 بیان مسأله پژوهش

افراد با وقایع تنش زای زندگی , ناکامی ها و ناامیدی ها روبرو می شوند؛ بعضی افراد قادرند از تجربه های ناخوشایند زندگی استفاده کنند, در حالی که دیگران در افسردگی خود باقی می مانند؛ کسانی که خود را از افسردگی نجات می دهند واجد نوعی تفکر زیر بنایی هستند بنحویکه از تدابیر و راهبردهای موثرتری سود می جویند. تعدادی از پژوهشگران عوامل مشترکی را در افرادی که به احتمال زیاد افسرده می شوند و هم چنین نوع مداخله آنان در حل مسائل و مشکلات زندگیشان را شناسایی کرده اند و دریافتند که از طریق سنجش همبستگی بین پاسخ های رویارویی ترجیح داده شده افراد افسرده و مقایسه راه حل های آنان با افراد غیر افسرده می توان راهبردهای مؤثر مقابله با افسردگی را شناسایی کرد.      

هم چنین افرادی که مهارت مسأله گشای خوبی دارند در مقایسه با افرادی که فاقد این مهارت هستند کمتر احتمال دارد افسرده شوند.  عدم توانایی در اتخاذ تصمیم یکی از مشخصات عمده افراد افسرده است این ناتوانی را می توان نوعی بی کفایتی در استفاده از مهارت های موثر در تصمیم گیری یا حل مسأله به شمار آورد .دزوریلا و گلدفرید [31])1971)  حل مسأله را بعنوان فرایندی رفتاری شناختی تعریف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعیت های دشوار در اختیار افراد قرار دهد. بدین جهت از اهداف آموزش به مراجعان در مهارت های حل مسأله این می باشد که یک راهبرد جهت سازگاری کلی در اختیار آنان قرار دهد.

بررسی نزو[32] و پری [33] (1989) نشان داد که حل مسأله یک رویکرد درمانی شناختی – رفتاری است که در درمان افسردگی موثر و مفید می باشد. افراد افسرده بر اساس مدلهای شناختی دارای ساختارها وفرایندهای شناختی افسردگی زا می باشند ( مبینی 1372).

تفکر افسردگی زای بیماران , آنها را از حل مسائل باز می دارد, هدف اصلی درمان پیدا کردن راه حل هایی برای مسائل بیمار با استفاده از راهبردهای شناختی – رفتاری است نه اینکه صرفاٌ به بیمار کمک شود, دارای تفکر منطقی گردد . لذا درمان شناختی – رفتاری را می توان نوعی حل مسأله در نظر گرفت که هدف کوتاه مدت آن تسکین نشانه های افسردگی و هدف دراز مدت آن استفاده از راهبردهای حل مسائل برا ی حل مشکلات زندگی و کاهش برهه های [34] افسردگی در آینده است فنل ( 1989).

لذا با مطالعه دقیق و بررسی علمی سبک های حل مسأله در افراد افسرده و مقایسه آن با افراد غیر افسرده می توان سبک های مقابله ای متفاوت را شناسایی و ارزیابی کرد , و هم چنین پی برد که فرایندهای حل مسأله در راهبردهای مقابله ای چگونه در ساخت های شناختی افسردگی نقش داشته تا درمانگران آگاهی و توانایی بیشتری در خصوص این فرآیند , چگونگی کنترل و کاهش آن کسب نمایند. 

 

3-1 اهمیت نظری و عملی پژوهش

به لحاظ ماهیت پیچیده و تغییر یابنده جامعه ما , مردم پیوسته خود را رویاروی با مشکلات متنوع می یابند . بسته به پیچیدگی موقعیت و پیامدهای این مشکلات مقابله ها ممکن است ، مهم و یا قابل توجه نباشد. انسان ها از نظر نحوه کنترل و تحمل مشکلات به رغم میزان دشواری آن با هم متفاوتند. بسیاری از مسائل را , که از نظر بالینی رفتار نابهنجار یا آشفتگی هیجانی خوانده می شود, می توان به مثابه رفتار غیر کارآمد همراه با پیامدهای منفی آن از جمله اضطراب , افسردگی و ایجاد مشکلات ثانوی دانست . در این راستا , رویکرد حل مسأله می تواند در حکم ابزار مهمی برای مواجهه با بسیاری از مشکلات موقعیتی و حل آن ها مورد استفاده قرار گیرد. حل مسأله بر یک فرایند رفتاری شناختی یا آشکار دلالت دارد که: 1) پاسخ های بالقوه موثر برای موقعیت مشکل را فراهم می کند و 2) احتمال انتخاب موثرترین پاسخ را از بیان پاسخ های متعدد, افزایش می دهد.

ربط سبک حل مساله با درمان بر این فرض استوار است که سبک حل مساله نوعی تفکر زیر بنایی است که فرد در خصوص مشکلات و موقعیت های استرس زا اتخاذ می کند و ناتوانی در شناخت و ارزیابی صحیح از مشکلات موجب ناکارآمدی تلاش فرد در حل مساله بطور موثر می گردد بنحویکه پیامدهای آن در ایجاد و ابقا اختلالات عاطفی در مطالعات روان شناختی بتازگی مطرح شده است بطوریکه بوربوک ( 1995) بر لزوم بکار گیری روش های شناختی رفتاری از جمله تصمیم درمانی جهت تداوم بهبودی و کنترل افسردگی تاکید می کند.

طبق نظریه شناختی افسردگی , هسته مرکزی افسردگی اختلال شناختی است و تغییرات عاطفی و جسمی و سایر خصوصیات افسردگی نتیجه اختلالات شناختی است ( کاپلان – سادوک 2003).

اهمیت عوامل شناختی در افسردگی و سایر اختلالات روانی آنقدر مهم است که بِک , ( 1976) , می گوید : شناخت های منفی در ذات افسردگی است نه علامت یا نتیجه آن . افراد افسرده خود را ناتوان و درمانده می کنند. زیرا محیط خود را ناخوشایند می یابند ، نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند و به نظرشان  احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است ( آندرسون , 1990 ؛ پیرنسکی , هولت و گرینبرگ , 1987) . افراد افسرده چون مشکلات خود را پایدار [35] , کلی [36]  و درونی [37]  تلقی می کنند به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت در حل مسائل تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می کنند( کلینکه , ترجمه : محمد خانی , 1382) . طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ( 2001) افسردگی تک قطبی سومین  رتبه را بین کل بیماری ها دارد, به طوریکه پیش از 150 میلیون نفر از مردم دنیا در هر برهه از زمان از افسردگی رنج می برند و حدود یک میلیون خودکشی موفق هر سال در جهان وجود دارد. شیوع افسردگی اساسی در جمعیت به طور کل بین 3 تا 10 درصد است و در افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند این میزان بیشتر است ( امین اسماعیلی , 1383) . سنگینی بار اقتصادی این بیماری بر جامعه و خانواده ها وکاهش کارآیی و ناتوانی در تحصیل و شغل یابی و حفظ شغل برای افراد مبتلا به افسردگی , ضرورت انجام پژوهش های متعددی را در این زمینه می طلبد به خصوص در جامعه ما به دلیل ویژگی های خاص هم چون جمعیت جوان و تحصیل کرده , مشکلات اشتغال , مهاجرت و پی آمدهای آن , تغییرات سریع فرهنگی همراه با رشد روز افزون آسیب هایی مانند :اعتیاد , طلاق ,فرار جوانان از خانه ، ترک تحصیل رفتارهای پر خطر و غیر ایمن و دیگر آسیب های روانی , اجتماعی که وجود دارند.

شواهد علمی پژوهشگران بین سبک حل مسأله با درماندگی و سطح استرس ارتباط پیوسته ای یافته اند که پیش بینی کننده خودکشی در دانشجویان دانشگاه است. هم چنین نتایج دو مطالعه سبک حل مسأله کسیدی و لانگ ( 196) شواهدی را فراهم ساخت مبنی بر اینکه سبک حل مسأله متغیر بسیار مهمی در تفسیر بیماری روانی و درک فرایند استرس است.

این پژوهش به منظور استفاده ازنظریه ها و یافته ها منتج از مطالعات پژوهشگران  تلاش دارد مدل های نظری و کاربردی سبک های حل مسأله را در میان دانشجویان کشور بررسی نموده و احتمالاً موجب توسعه و گسترش آن شود و دراین راستا نسبت به رفع نقایص یا پیشنهاد وجهی بدیل کمک کننده باشد.   

 

 


 

دانلود افسر دگی  و راهکار های مقابله با ان






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( افسر دگی و راهکار های مقابله با ان ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

دانلود پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی  رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان  توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 2824 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126

پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها

از عوامل مهم بقا و حیات سازمان‌ها، كیفیت و توانمندی نیروی انسانی است که اهمَیت آن به مراتب فراتر از فناوریهای جدید، منابع مالی و مادی است. در این راستا نقش نیروی انسانی كارآمد، توانا و دانا در تحقق اهداف سازمانی امری غیر قابل انكار می‌باشد. نیروی انسانی توانمند، سازمان توانمند را بوجود می‌آورد و سازمان توانمند محیطی است كه كاركنان در گروه­های مختلف، در انجام فعالیت‌ها با یكدیگر همكاری می‌كنند (عبدالهی: 1385، ص149). هدف پژوهشگر در این تحقیق بررسی رابطه توانمندسازی منابع انسانی و عملکرد آنها در زندانهاست. برای انجام این کار از جامعه آماری 143 نفری تعداد 104نفر نمونه بر اساس جدول مورگان از كاركنان زندانهای استان خراسان شمالی برای تایید یا رد فرضیه‌‌‌های تحقیق و مؤلفه‌‌‌های تأثیر آموزش شغلی، تفویض اختیار، انگیزه‌های فردی، غنی‌سازی شغل، سبك مدیریت و توانمندی بر عملكرد مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده كه از روایی محتوا و پایایی مناسب برخوردار می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده که از طریق آن و تجزیه تحلیل داده‌ها آموزش شغلی، انگیزه‌های فردی، توانمندی، تفویض اختیار، غنی‌سازی شغل، سبك مدیریت مورد تایید قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد كه متغیر سبک مدیریت مشارکتی با ضریب 832/0 موثرترین عامل برافزایش عملكرد كاركنان می‌باشد. به عبارت دیگر هر سازمانی كه بتواند از نظر و تخصص کارکنان خود در تصمیم‌‌گیری استفاده نماید، سریعتر و با اطمینان خاطر بیشتر به اهداف سازمانی خود می‌رسد.

كلید واژه:

توانمندی، عملكرد، زندان، اثر بخشی، كاركنان

فهرست مطالب

چكیده تحقیق1

فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه3

بیان مسأله4

1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش5

1-3 اهداف تحقیق7

1-3-1 هدف كلی7

1-3-2 اهداف جزئی7

1-4 فرضیات تحقیق7

1-5 متغیرهای پژوهش7

1-6 قلمرو پژوهش8

1-7 تعریف اصطلاحات و مفاهیم8

1-7-1آموزش8

1 -7-2 تفویض اختیار9

1 -7-3 غنی‌سازی شغلی9

1-7-4 نگرشها9

1-7-5 ایجاد انگیزه10

1-8 عملكرد10

فصل دوم- ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 منابع انسانی13

2-1-1اهمیت منابع انسانی13

2-1-2- ابعاد توسعه منابع انسانی15

2-2 توانمندسازی17

2-2-1 تاریخچه و تعریف توانمندسازی18

2-2-2 اهمیت و نقش توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان‌های امروزه19

2-2-3 مدل‌‌‌های توانمندسازی21

2-2-4 توانمندسازی به عنوان رویکردی شناختی25

2 -2-5 عوامل موثر بر توانمندسازی26

2-2-6 رهنمودهایی برای اجرای توانمندسازی32

2-2-7اصول توانمندسازی37

2 -2-8 آموزش توانمندسازی38

2-2-8- 1 انواع آموزش42

2-8-۲- 2 اهداف آموزش43

2-2-8-3 ساختار آموزش در توانمند‌سازی44

2 -2-9 مولفه‌های نگرشها45

2-2-9-1 ویژگیهای منبع تغییر دهنده نگرش45

2-2-9-2 انواع نگرش46

2-2-9-3 نگرش اقتضایی46

2-2-9-4 اتخاذ نگرش مثبت47

2-2-9-5- ارتباط نگرش/رفتار47

2-2-10 رهبری و توانمندسازی48

2-3 عملكرد54

2-3-1 تعریف ارزیابی عملكرد55

2 -3-2 عوامل موثر بر ارزیابی عملكرد57

2 -3-3 پاداش مبتنی به عملكرد57

2-4 پیشینه تحقیق60

2-4-1 تحقیقات انجام شده در داخل كشور60

مفاهیم نظری تحقیق65

 فصل سوم: روش شناسی

3-1 روش تحقیق67

3-2 جامعه آماری67

3-3 حجم نمونه و رو ش آمارگیری68

3-4 روش گردآوری داده ها68

3-5 ابزار پژوهش68

3-6 تکنیک‌های توصیف و تحلیل داده ها69

3-7 پایایی69

1- سازه آموزش شغلی69

2- سازه غنی سازی شغل70

3- سازه تفویض اختیار71

4- سازه انگیزه‌های فردی72

5- سازه سبک مدیریت مشارکتی73

6- سازه نگرش شغلی74

3-8 روایی76

3-9 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 76

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل

مقدمه78

4-1 تحلیل تک متغیره78

4-1-1 آموزش شغلی78

4-1-2 غنی سازی شغل80

4-1-3 تفویض اختیار82

4-1-4 انگیزه‌های فردی84

4-1-5 سبک مدیریت مشارکتی86

4-1-6 نگرش شغلی88

4-1-7 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت90

4-1-8 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن90

4-1-9 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات91

4-2 تحلیل دو متغیره92

4-2-1 آزمون فرضیات تحقیق92

4-2-1-1 آموزش شغلی با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد92

4-2-1-2 تفویض اختیار با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد93

4-2-1-3 غنی سازی شغلی با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد93

4-2-1-4 انگیزه های فردی با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد94

4-2-1-5 سبك مدیریت مشاركتی با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد94

4-2-1-6 نگرش شغلی با توانمندسازی و افزایش عملكرد كاركنان رابطه دارد95

 فصل پنجم: نتیجه گیری

مقدمه97

5-1 نتایج براساس یافته‌های تحقیق97

5-1-1 توصیف متغیرها97

5-1-2 تحلیل فرضیات98

5-1-2-1 فرضیه اول98

5-1-2-2 فرضیه دوم99

5-1-2-3 فرضیه سوم99

5-1-2-4 فرضیه چهارم99

5-1-2-5 فرضیه پنجم100

5-1-2-6 فرضیه ششم100

5-2 نتیجه‌‌گیری کلی100

5-3 محدودیتهای تحقیق101

5-3 -1 محدودیت تحقیق101

5-3 -2 محدودیت محقق101

5-4 پیشنهادات براساس یافته‌های تحقیق101

5-4-1 پیشنهاد در خصوص توانمند سازی101

5-4 -2 پیشنهاد جهت تحقق افزایش عملکرد کارکنان102

5-4 -3 پیشنهادات برای سایر پژوهشگران102

پرسشنامه103

منابع و ماخذ104

فهرست جداول

 جدول 1-2 مدل توانمندی اسپرتیز22

جدول 2-2«فرایند تغییر در تواناسازی- مأخذ: کتاب تواناسازی کارکنان «اسکات. ژاف26

جدول 3-2 عبدالهی: 1385، ص 1327

جدول 1-3 آلفای کرونباخ سازه آموزش شغلی69

جدول 2-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه آموزش شغلی 70

جدول 3-3 آلفای کرونباخ سازه غنی سازی شغل70

جدول 4-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه غنی سازی شغل 71

جدول 5-3 آلفای کرونباخ تفویض اختیار 71

جدول 6-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات تفویض اختیار72

جدول 7-3 آلفای کرونباخ سازه انگیزه‌های فردی 72

جدول 8-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه انگیزه‌های فردی73

جدول 9-3 آلفای کرونباخ سازه سبک مدیریت مشارکتی 73

جدول 10-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه سبک مدیریت مشارکتی74

جدول 11-3 آلفای کرونباخ سازه نگرش شغلی74

جدول 12-3 آزمون برآورد هماهنگی سئوالات سازه نگرش شغلی 75

جدول13-3 محاسبه آلفای كرونباخ برای متغیرهای سازه ای 75

جدول1-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های آموزش شغلی 78

جدول 2-4 جدول آماره‌های توصیفی متغیر آموزش شغلی79

جدول3-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های غنی سازی شغل 80

جدول 4-4 جدول آماره‌های توصیفی متغیر غنی سازی شغلی80

جدول5-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های تفویض اختیار82

جدول 6-4 جدول آماره‌های توصیفی تفویض اختیار 82

جدول 7-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های انگیزه‌های فردی84

جدول 8-4 جدول آماره‌های توصیفی انگیزه‌های فردی84

جدول 9-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های سبک مدیریت مشارکتی86

جدول 10-4 جدول آماره‌های توصیفی سبک مدیریت مشارکتی 86

جدول 11-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب پاسخ به گویه‌های نگرش شغلی 88

جدول 12-4 جدول آماره‌های توصیفی نگرش شغلی89

جدول 13-4 جدول شاخص مركز متغیر جنسیت90

جدول 14-4 جدول توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع جنسیت 90

جدول 15-4 خلاصه آماری سن90

جدول 16-4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن91

جدول 17-4 جدول شاخص مركزی متغیر تحصیلات 91

جدول 18- 4 توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی92

جدول 19-4 آماره کی دو فرضیه اول92

جدول 20-4 آماره کی دو فرضیه دوم93

جدول 21-4 آماره کی دو فرضیه سوم93

جدول 22-4 آماره کی دو فرضیه چهارم94

جدول 23-4 آماره کی دو فرضیه پنجم94

جدول 23-4 آماره کی دو فرضیه ششم95

 فهرست نمودارها

 نمودار 1-1 انواع سبکهای رهبری50

نمودار 2-1 مفاهیم نظری تحقیق65

نمودار1-479

نمودار2-481

نمودار3-483

نمودار 4-485

نمودار5-487

نمودار 6-489

دانلود پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( پایان نامه بررسی رابطه توانمند‌سازی با عملکرد کارکنان زندانها ,

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

دانلود سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 425 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)

چکیده:

در این سمینار ابتدا بصورت مختصر مفاهیم اصلی سیستم سهام را بیان میکنیم. سپس روش های Conventional ترکیب اطلاعات را توضیح می دهیم. پس از آن کاربرد روش OWA در ترکیب اطلاعات حاصل از شاخصها برای تعیین نوسانات بازار بورس را مورد بررسی قرار میدهیم. در گام بعدی، اطلاعات مربوط به 10 روز کاری بازار بورس تهران را به عنوان دادههای مورد نیاز در نظر گرفته و منحنی های مربوط به شاخص های تاثیر گذار در بازار بورس را بدست می آوریم. در انتها شبیه سازی روش توسط نرم افزار Matlab و نتایج آن را مورد مطالعه قرار می دهیم.

مقدمه:

اولین بورس اوراق بهادار در دنیا در شهر آمستردام و توسط اولین شرکت چند ملیتی به نام کمپانی هند شرقی هلند راه اندازی شد. به همین ترتیب کمپانی هند شرقی هلند اولین شرکتی بود که سهام منتشر کرد. بورس آمستردام در سپتامبر 1602، شش ماه پس از تشکیل شرکت کمپانی هند شرقی هلند تاسیس شد.

در سال 1698، فهرستی از نرخ سهام و کالا توسط شخصی در قهوه خانهای در لندن منتشر شد. داد و ستد در لندن آغاز شده بود و کارگزاران دریافتند که باید هرچه زودتر از بورس سلطنتی – مرکز تجارت لندن – خارج شوند. بورس سلطنتی مرکز داد و ستد اقلام فیزیکی یعنی کالاهایی که از بندر (لنگرگاه لندن) وارد میشد بود.

50 سال بعد اولین بورس اوراق بهادار لندن به وجود آمد. این بورس جدید اوراق بهادار لندن، نقش مهمی در انقلاب صنعتی بریتانیا ایفا کرد و ماهیت اوراق بهادار در سطح اروپا و ایالات متحده فراگیر شد. اما تا سال 1801 هیچ گونه مقررات یا عضویت رسمی در بورس اوراق بهادار لندن مشاهده نشد. در حالیکه بزرگترین گامهای تغییر در تاریخ دنیا به وقوع می پیوست، هنوز تعدادی اعتقاد داشتند که خرید و فروش سهام امری غیر اخلاقی و شیطانی محسوب میشود.

دانلود سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق كاربرد نظریه تركیب اطلاعات در تعیین روند تغییرات بازار بورس (روش OWA) ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
خودشناسی

خودشناسی

دانلود خودشناسی

خودشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

خودشناسی

 

خود شناسی

پذیرش

جوانان

نظرات

همدستان

اختیار

حصارها

صورتحساب‌ها

بدن

كسب و كار

اتومبیل

تحت مراقبت

تغییر افكارمان

كودك ناهنجار

كودكان

روشنی

جامعه

تشابه

آگاهی

رؤیاها

شغل

روشنفكری

افزایش آگاهی

مكفی برای همه

توقعات

خانواده

گم گشتگی

احساسات

دارایی

ساختن

بخشش

بخشیدن و پذیرفتن

گناه

بالاترین خوبی

تعطیلات

خلق و خو

گرسنگی

مصونیت

درآمد

شخصیت

از دست دادن

سودایی والاتر

زیركی

مشكلات مادی

سوگواری

نگاه تازه

اخبار

درد

والدین

شكیبایی

قدرت

خوشبختی

هدف

خویشاوندان

خشم

مسئولیت

خویشتن دوستی

گفتگو با خود

پرورش روحانی

قوانین روحانی

اندیشة ناخودآگاه

حمایت كردن

گروهها‌ ی پشتیبان

من، در جهان عشق و پذیرش ساكنم.

پذیرش

من، به راحتی می‌پذیرم

اگر بخواهم، همان گونه كه هستم خود را بپذیرم، پس باید به این راضی باشم كه دیگران را نیز، همانطور كه هستند بپذیرم. ما همیشه می‌خواهیم كه والدینمان را مثل خودمان بپذیریم و تاكنون نیز نتوانسته‌ایم آنها را همانگونه كه هستند پذیرا باشیم. پذیرش، به خودمان و به دیگران این توانایی را می‌بخشد كه خودمان باشیم. این خودخواهانه است كه برای دیگران سنجیده شود. ما می‌توانیم فقط برای خودمان بسنجیم. و حتی از این پس، می‌خواهیم كه آنها بیشتر شبیه راهنما باشند تا سنجش. هر چه بیشتر بتوانیم خود پذیری را تمرین كنیم، عادت‌هایی را كه نمی‌توانند برای ما مفید باشند، راحت‌تر از بین می‌بریم. و برای ما ساده است كه در فضایی عاشقانه پرورش یافته و تغییر كنیم.

 من، قدرتم را می‌طلبم و به آن سوی همة محدودیت‌ها می‌روم.

اعتیاد

من خود را می‌بخشم و آزاد می‌نمایم.

اعتیاد، عادت عمیق داشتن به چیزهایی است كه خارج از موجودیت من است. می‌توانم به انواع داروها، الكل، سكس و سیگار اعتیاد داشته باشم؛ به سرزنش كردن، پیش داوری، بیماری، مقروض بودن، حقارت و بدگمانی نیز معتاد باشم. اما از جهتی، می‌توانم به فراسوی همة این عادت‌ها نیز حركت كنم. اعتیاد، قدرتم را تا حد یك عادت پلید یا یك ذات مقدس پیش می‌برد. من می‌توانم قدرتم را پس بگیرم. و این، همان لحظة بازپس گرفتن قدرت است! من انتخاب می‌كنم كه عادت مثبت خود را، كه زندگی اینجاست برای من، افزایش دهم. من می‌خواهم خودم را ببخشم و شروع به حركت كنم. من، روحی جاودان دارم كه همواره با من است و اكنون اینجاست… با من. من، آرام و رهایم، و زیستی دوباره را به خاطر بیاورم آنگونه كه عهادت كهنة غلط را از خود دور كنم و عاداتی تازه و روشن را تمرین كنم.

 زندگی به من عشق می‌ورزد و من در امنیت هستم.

جوانان

من، آزادانه گفتگو می‌كنم.

 من در امنیت و آرامش پرورش یافتم. من، به آموختن، پرورش یافتن و تغییر كردن، عشق می‌ورزم و در این میان، احساس امنیت می‌كنم، زیرا می‌دانم كه تغییر یافتن، قسمتی طبیعی از زندگی است. شخصیت من، قابل انعطاف است و با جریان زندگی حركت، برایم ساده. وجود درونی من، سازگار است، با این حال در هر حادثه و تجربه‌ای، در امنیت و آرامشم. وقتی كودكی بیش نبودم، نمی‌دانستم كه آینده برایم چه خواهد آورد. و اكنون نیز كه سفرم را به سوی سالمندی آغاز كرده‌ام، می‌دانم كه فردا یعنی ندانسته‌ها و اسراری سر به مهر. من این را انتخاب كردم كه باور كنم در امنیت و آرامش پرورش یافتم و عهده دار زندگی خود هستم. نخستین فعالیت بزرگسالی‌ام، آموختن این است كه بی‌چون و چرا به خود عشق بورزم زیرا دیگر می‌توانم به هر آنچه ممكن است آینده برایم بیامورد، دست بیابم.

v        من، نظراتم را، عاقلانه به كار می‌بندم.

نظرات

در آغاز، سخن وجود دارد.

هر اندیشه‌ای كه در ذهن دارم و هر جمله‌ای كه بر زبان می‌آورم، یك نظر به حساب می‌آید، آن نظرات یا منفی است یا مثبت. نظر مثبت، اتفاق مثبت می‌آفریند و نظر منفی، اتفاق منفی، با كاشتن بذر گوجه فرنگی، فقط بوتة گوجه فرنگی سبز و پرورش خواهد یافت و از یك میوة بلوط، فقط درخت بلوط رشد خواهد كرد، و با بزرگ شدن توله سگ، فقط یك سگ به وجود می‌آید. پس اگر ما دربارة خودمان یا زندگیمان، حرف‌های منفی بزنیم، فقط حوادث یا اتفاقات منفی به بار خواهد آمد. بنابراین اكنون بر می‌خیزیم، و به آن سوی عادت‌های خانواده‌ام كه زندگی را در مسیری منفی می‌دیدند حركت می‌كنم. نظر تازة من، فقط گفتن از خوبی هایی است كه در زندگی‌ام وجود دارد. از این پس، فقط خوبی به سوی من خواهد آمد.

v        ادعای من مهم نیست، می‌دانم كه محبوب هستم.

همدستان

این نیز می‌گذرد، و ما پرورش كرده از آن  سود خواهیم برد.

ما، بی‌هیچ و راهنمایی، مسیر آب‌ها را لفظاً در نوردیده‌ایم. و در این مسیر، هر گرفتار شده‌ای، با دانش و فهمی كه در این نقطه زا زمان و فضا دارد، بهترین كاری كه می‌تواند، انجام می‌دهد. به خودتان افتخار كنید. زیرا توانایی انجام شما، بیشتر از آن چیزی است كه فكر می‌كنید. به خاطر داشته باشید كه هر كسی در هر نقطه از این سیاره كه باشد، بهبود یافتة دردی است كه ما توانایی خلق ان را داشته و داریم. بهبود وشفا باید خواسته شود. مهم نیست كه شما به چه زبانی صحبت می‌كنید؛ عشق از طریق قلب با ما سخن می‌گوید. زمان، هر روز و به آرامی می‌گذرد و احساس می‌كند كه عشق از قلبتان به سوی دست‌ها و پاهایتان و از میان همة اعضای بدنتان جاری است عشق، قدرتی شفابخش است. عشق همة درها را می‌گشاید. عشق، قدرتی همیشه آماده و جهانی است كه برای كمك رساندن به ما، برای پیروز شدن بر هر ادعایی در زندگیمان، اینجا است. قلبتان را بگشاید. بگذارید عشق جریان یابد، برابری خویش را با آن قدرتی كه شما را آفریده، احساس كنید.

v        من در جهان خود، اختیار كامل دارم.

اختیار

من، حاكم زندگی خویش هستم.

هیچ كس، هیچ جا، یا هیچ چیزی قدرتی فراتر از من ندارد، زیرا من، تنها اندیشنده در ذهن خویش هستم. چونان كودكی، نشانه‌های اختیار خدایان را پذیرفتم. اكنون می‌آموزم كه قدرتم را باز پس گیرم و نشان اختیار خویش باشم؛ و نیز خود را چون مسئولی قدرتمند بپذیرم. آنچنانكه هر صبح می‌اندیشم، خرد درونی خویش را احساس می‌كنم. مدرسة زندگی، عمیق‌ترین و كامل‌ترین مدرسه‌ای است كه خود را در آن، آموزگار و آموزنده می‌یابیم. ما هر یك، در این مدرسه می‌آییم تا چیزهایی را یاد بدهیم و چیزهایی دیگری را یاد بگیریم و چون به اندیشه‌های خویش گوش می‌سپاریم، ذهنم را به سوی اعتماد به خرد درونی‌ام هدایت می‌كنم. پرورش دهید، آغاز كنید و واگذارید همة كارهای روی این گرة خاكیتان را به سوی سرچشمة الی‌تان همه چیز خوب است.

v        من، از حصارها گذشته، به سوی امكانات می‌روم.

حصارها

در زندگی‌ام، حصاری وجود ندارد.

دروازه‌های رو به خرد و آموزش، همیشه بازند و بیشتر و بیشتر، دوست دارم كه به سوی آنها گام بردارم. حصارها، بندها، موانع، و مشكلات، آموزگاران شخصی هستند كه به ما این فرصت را می‌دهند، از گذشته خارج شده، به سوی همة امكانات هستی وارد شدیم. من به ذهن خویش و هر آنچه در مسیرش وجود دارد كه بالاترین اندیشة قابل تصور است، عشق می‌ورزم. وقتی ذهنم به چیزهای خوب می‌اندیشد، حصارها و بندهای ناپدید می‌گردند. زندگی‌ام از معجزات كوچك بر می‌شوند. و اكنون و همیشه، این اجازه را به خود می‌دهم تا هیچ كاری نكنم جز آنكه بنشینم و روی بگشایم به سوی خرد الهی، من دانش آموز زندگی‌ام و به آن عشق می‌ورزم.

v        گل‌ها مثل مردمان، در ظاهر زیبا و همواره شكوفا هستند.

زیبایی

زیبایی مرا برانگیخت و بهبود بخشید.

زیبایی همه جا هست. زیبایی طبیعت، از هر گل كوچكی، از انعكاس نقش نور در آب و از قدرت خاموش درختان كهنسال خواهد درخشید. طبیعت مرا به لرزه می‌اندازد، از نو می‌آفریند و خستگی‌ام را از تن می زداید. من آرامش، لذت و بهبود را در چیزهای سادة زندگی می‌یابم. وقتی عاشقانه به طبیعت می‌نگرم، آنرا برای عاشقانه دیدن در خودم، آسان می‌یابم. من، قسمتی از طبیعت هستم؛ پس در یگانگی‌ام زیبا هستم. به هر سو نگاه می‌كنم، زیبایی را می‌بینم. امروز با همة زیبایی زندگی در آمیخته‌ایم.

v        صورتحساب‌های من، توانایی پرداخت مرا تأیید می‌كنند.

صورتحساب‌ها

من به راحتی پرداخت می‌كنم.

قدرتی كه ما را آفریده، همه چیز را اینجا برای ما قرار داده است؛ و این ماییم كه باید لایق و پذیرا باشیم. هر آنچه اكنون در اختیار داریم، چیزی است كه آنرا پذیرفته‌ایم. اگر چیزهایی را، غیر از آنچه هست بخواهیم – و البته كمتر یا بیشتر از آن – هرگز  با گله وشكایت كردن نمی‌توانیم به دستش آوریم، كه با هوشیاری والایمان است كه می‌توانیم آنرا به چنگ آوریم. پذیرفتن همة صورتحساب‌ها با عشق. و نوشتن شرح چك‌ها با شادمانی، نشانة آن است كه دو برابر آنچه داده‌اید به سویتان باز می‌گردد. مثبت اندیشی به نتیجة این اعمال را آغاز كنید. صورتحساب‌ها، واقعاً چیزهایی عجیبی هستند. این بدین معناست كه كسانی دیگر، آنقدر به شما اعتماد كرده‌اند كه خدمات و یا محصولات خود را در اختیارتان قرار داده و می‌دانند كه شما، توانایی پرداخت آن را دارید.

 

دانلود خودشناسی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( خودشناسی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC

سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC

دانلود سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC

سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3508 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 97

سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC 

چکیده:

در بعضی از موارد لازم است که موتور بسیار دقیق و با سرعت مناسب و در وضعیت مطلوب قرار گیرد، مثلاً موتوری که دیش راداری را باید در وضعیت مناسب قرار دهد و یا موتوری که بازوهای رباتی که کارهای حساس انجام می دهد، را به حرکت در آورد لازم است به طور دقیق و سریع به موقعیت خواسته شده برود. در این جاست که با توجه به ماهیت ریز پردازنده های کامپیوتری می توان به عنوان وسیله ای مناسب از آنها برای کنترل موتورها با دقت بالا و سرعت مطلوب استفاده کرد. در این سمینار سعی شده است بعد از آشنایی مختصری با موتور DC و روابط حاکم بر آن از طریق سه روش مختلف به کنترل موتور DC بپردازیم که در هر مرحله جداگانه به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت. در اولین روش موتور DC را با استفاده از شبکه عصبی کنترل کرده و در فصل بعد این کار را با کنترلر PID انجام می دهیم البته در فصل مربوط به شبکه های عصبی بین این دو روش مقایسه به عمل آمده است که نتایج قابل مشاهده می باشد و در فصل آخر با استفاده از روش PWM این کار را تکرار می کنیم. البته روش های بسیار زیادی برای کنترل موتور DC وجود دارد که ما در این سمینار تنها به بررسی این سه روش پرداخته ایم.

مقدمه:

کنترل امروزه یکی از پرکاربردترین علوم در زمینه های صنعتی، پژوهشی نظامی و… می باشد. براین اساس انواع کنترل کننده های مختلف با کاربردهای مختلف و کارایی های متفاوت طراحی و تولید شده اند،که هر کدام از این کنترل کننده ها در یک زمینه خاص مورد استفاده وسیع دارند. مهمترین و عملی ترین کنترل کننده های مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی بدون شک کنترل کننده های PID هستند. این کنترل کننده ها عملکرد بسیار مهمی دارند بعضی آنها کنترل فیدبک ایجاد می کنند و سعی می کنند با پیروی از مقادیر مرجع، یک سیگنال کنترلی که متناسب با اختلاف بین مرجع و خروجی سیستم است تولید کنند. این کنترل کننده دارای سه قسمت تناسبی، انتگرالگیر، مشتق گیر می باشند که هر قسمت عملیات مربوط به خود را انجام می دهد.

دانلود سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق بررسی روشهای مختلف كنترل دور و موقعیت موتور DC ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA

سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA

دانلود سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA

سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 782 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55

سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA

چکیده

در قدیم برای سیستم های بی سیم یک کانال فرکانسی تعیین می شد بطوریکه اگر پیامی از مبدأ ارسال می گشت به تمامی بی سیم های روی آن فرکانس فرستاده می شد و آنها می توانستند پیام ارسالی را دریافت نمایند. در سیستمهای ترانک امروزی یک واحد هوشمند مرکزی کار کنترل فرکانسی را بر عهده دارد یعنی تخصیص خودکار و دینامیک تعداد کمی کانال به تعداد زیادی کاربر، که مشابه تلفن های امروزی است صورت می پذیرد.

یکی از مزایای این روش استفاده بهینه از پهنای باند است این به آن دلیل است که اولاً همه کاربران به صورت اشتراکی از همه کانال ها استفاده می کنند و دوم آنکه اگر در خواستی برای مکالمه وجود داشته باشد هیچ کانالی بدون استفاده نیست. مزیت دیگر خصوصی ماندن مکالمات است چون یک کانال به صورت تصادفی به مکالمه اختصاص داده می شود شنود آن، کار ساده ای نیست از مزیتهای مهم این سیستم می توان به قابلیت اعتماد آن اشاره کرد یعنی اگر کانالی دچار اشکال شود مثلاً یک Repeater از کار بیفتد تمام مکالمات آن کانال از بین نمی رود بلکه بدلیل تخصیص دینامیک کانالها در صورت خرابی در یک کانال، از کانال های دیگر استفاده می شود. دو استاندارد برای این سیستم موجود است. استاندارد آنالوگ MPT1327 که قدیمی تر، و استاندارد دیجیتال Tetra که نسبتاً دیجیتال است. در این نوشتار سعی شده تا ضمن تعریف دو استاندارد، Tetra بصورتی اجمالی بررسی گردد.

مقدمه

ترانک (Trunk) کانالی که یک یا دو طرفه است که به منظور تامین شریانی مشترک بین ادوات سوئیچینگ قرار داده می شود. سیستم رادیویی ترانک شده (Trunked) سبک علمکردی است که در آن تعدادی جفت کانال فرکانس رادیویی به ایستگاه های پایه ثابت و واحدهای سیار جهت استفاده به عنوان یک گروه ترانک، اختصاص می یابند سیستم های سیار زمینی متعارف نیز روی یک یا چند کانال فرکانس رادیویی عمل می کنند ولی به صورت یک گروه ترانک شده بکار برده نمی شوند بطور کلی سیستم های متعارف به شیوه دستی بین کانالها سوئیچ می شوند ولی در سیستم های ترانک شده این عمل به صورت خودکار صورت می گیرد برای سازمانهایی که مخابرات سریع (به مفهوم دیگر آنی) موثر و اختصاصی، بخش عمده ای از فعالیت های روزمره آنها محسوب می شود سیستم رادیویی دو طرفه ترانک شده، پوشش، کارآیی فرکانس، امنیت و انعطاف پذیری مورد نیاز را تامین می نماید.

عملیات ترانکینگ به تعداد زیادی کاربر این اجازه را می دهد تا تعداد نسبتاً کمی مسیر مخابراتی (یا ترانک ها) را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار دهند کاربرد اشتراکی مسیرها به صورت خودکار و توسط رایانه مدیریت می گردد. گزینش کانال و سایر تصمیم گیری هایی که به طور معمول توسط کاربران سیستم انجام می شوند به وسیله یک کنترل کننده مرکزی (سوئیچ

مبتنی بر کامپیوتر) هدایت می گردد. بدین ترتیب دقیقاً مشابه یک تلفن عادی تنها کافی است که کاربر رادیو را برداشته و صحبت کند تخصیص کانال نیز به صورت خودکار انجام می پذیرد.

سیستم رادیو ترانک، علاوه بر ایجاد یک سیستم مخابراتی رادیویی متحرک، قابلیتهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد اگر یک سیستم رادیو ترانک با سیستم تلفن خودکار موبایل (MATS) مقایسه شود، اختلافات زیر قابل مشاهده خواهند بود.

دانلود سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق شبكه های رادیو ترانك TRTRA ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع

سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع

دانلود سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع

سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 679 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده: 

یکی از مهمترین ابزار آلات سیستم اتوماسیون استفاده از PLC می باشد که ویژگی های استفاده از سیستم PLC، عدم نیاز به ایجاد شبکه جدید برای تبادل اطلاعات و استفاده از شبکه الکتریکی موجود می باشد. این تکنولوژی به خاطر برخورداری از مزایایی همچون عدم اتلاف هزینه و زمان برای ساخت کانال مخابراتی جدید، می تواند انتخابی مناسب در بازار سرویس های با پهنای باند وسیع باشد. از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از یک شبکه الکتریکی را قسمت فشار ضعیف تشکیل می دهد، این فناوری یکی از بهترین روش ها از لحاظ پوشش جغرافیایی می باشد. 

در این فصل با توجه به مطالب فصل یک، ابتدا به ذکر برخی از پارامترهایی که میتواند معیارهایی برای بررسی مزایا و معایب یک سیستم مخابراتی باشد، پرداخته شده و سپس بر اساس آنها مزایای و معایب مهم سیستم PLC ذکر می شود. در ادامه نیز کاربردهای متنوع فناوری PLC در سطوح مختلف شبکه برق بیان می گردد.

مقدمه:

بدیهی است که ایجاد شبکه مخابراتی صرفاً جهت مبادله اطلاعات مورد نیاز برای کنترل و مونیتورینگ بوده و طراح شبکه مخابراتی باید طرح مخابراتی را باتوجه به توپولوژی شبکه توزیع ارائه نماید. موارد زیر بعنوان ملاحظات قابل توجه در طراحی شبکه مخابراتی مطرح میباشند. 

1- شکل بندی پستهای توزیع و وضعیت فعلی سیستم 

2- تعداد و موقعیت جغرافیایی مراکز و شبکه های فرعی تحت پوشش یک مرکز 

3- حجم و سرعت مبادله اطلاعات و اولویت های مدیریت شبکه 

4- مشخصات فنی سیستمهای جمع آوری اطلاعات مورد نظر برای بکارگیری در پستها 

5- گسترش و توسعه شبکه توزیع 

هنگام طراحی شبکه مخابراتی و انتخاب یک محیط از بین سایرین ، امکانات و قابلیتهای مخابراتی زیرقابل توجه می باشند.

دانلود سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق اتوماسیون شبكه های توزیع ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
رویكردها و مدل های نوین توانمندسازی كاركنان و مدیران در سازمانها

در مقاله حاضر موضوع توانمند سازی كاركنان و مدیران مورد بررسی قرار گرفته است ابتدا تعاریفی از توانمند سازی ارائه گردیده و سپس عوامل مؤثر بر توانمندسازی در سازمان كه عبارتند از سبك رهبری، ساختار، انگیزش، آموزش و رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفته است

دانلود رویكردها و مدل های نوین توانمندسازی كاركنان و مدیران در سازمانها

توانمندسازی   سبك رهبری  ساختار  انگیزش  رضایت شغلی  امنیت شغلی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

در مقاله حاضر موضوع توانمند سازی كاركنان و مدیران مورد بررسی قرار گرفته است ابتدا تعاریفی از توانمند سازی ارائه گردیده و سپس عوامل مؤثر بر توانمندسازی در سازمان كه عبارتند از سبك رهبری، ساختار، انگیزش، آموزش و رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفته است. و تأثیر عوامل ذكر شده بر توانمندسازی كاركنان تعیین گردیده است. در انتها چند مدل توانمندسازی ارائه گردیده پس از جمع بندی و نتیجه گیری بحث پیشنهادات محقق ارائه گردیده است.

واژه های كلیدی: توانمندسازی ، سبك رهبری، ساختار ، انگیزش ، رضایت شغلی ، امنیت شغلی

فهرست مطالب

 

 مقدمه

تعاریف واژه ها و اصطلاحات

توانمندسازی

آموزش education

 انگیزش (Motivation)

 ساختار Structure

 ساختار سازمانی Organization Structure

رضایت شغلی Job Satisfation

سبك رهبری Leadership style

تاریخچه و مبانی توانمندسازی

فرهنگ توانمند سازی

انواع توانمند سازی

 توانمند سازی فردی

توانمند سازی عالی

مزایای توانمند سازی

عوامل مؤثر در توانمند سازی

 سبك رهبری

نظریه های رهبری

نظریه نوع اول: خصوصیات فردی رهبری

نظریه دوم: رفتار رهبری

نظریه نوع سوم: موقعیتی و اقتضائی

نظریه نوع چهارم: رفتارهای خاص رهبری

 ساختارStructure

ابعاد ساختار سازمانی

ساختار و تأثیر آن بر رفتار

انگیزش Motivation

- بعد انگیزشی فرآیند توانمند سازی

- انگیزش و تأثیر آن بر بهره وری

- تفاوت های فردی و انگیزش

- نظریه های انگیزش

- اصول نظریه سلسله مراتب نیازهای پنجگانه

- كاربردهای سلسله مراتب نیازهای پنجگانه برای مدیران

آموزش

- جایگاه آموزش در توانمند سازی مدیران

رضایت شغلی

نظریه های رضایت شغلی

- عوامل مؤثر بر رضایت شغلی

- امنیت شغلی در سایه رضایت شغلی

 ارائه و تبیین الگوها ی توانمند سازی كاركنان

مدل توماس و ولتوس

مدل باون ولاونر

مدل كوئین و اسپرتیزر

مدل آلفرد باندورا

مدل ایده آل نولر

مدل بلانچارد، زیگارمی

جمع بندی و نتیجه گیری

منابع

دانلود رویكردها و مدل های نوین توانمندسازی كاركنان و مدیران در سازمانها






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( رویكردها و مدل های نوین توانمندسازی كاركنان و مدیران در سازمانها ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق اثرات تولید پراکنده (DG) در صنعت برق امروز

سمینار برق اثرات تولید پراکنده (DG) در صنعت برق امروز

دانلود سمینار برق اثرات تولید  پراکنده (DG)  در صنعت برق امروز

سمینار برق اثرات تولید  پراکنده (DG)  در صنعت برق امروز
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1284 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53

سمینار برق اثرات تولید  پراکنده (DG)  در صنعت برق امروز

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده

در این نوشته به طور مفصل معایب و مزایای تولید پراکنده مورد بررسی قرار گرفته و تکنولوژی های موجود در تولید پراکنده خصوصا تولید همزمان برق و گرما Co-generation اشاره می گردد و در ادامه راه کارهایی برای استفاده درست و مفید DG و بهره برداری بهینه بیان می شود. همچنین لزوم سرمایه گذاری در این بخش بیان شده و استانداردهای موجود در این زمینه به طور مختصر معرفی گردیده است. 

همچنین اثرات مختلف تولید پراکنده از جمله کم کردن هزینه مربوط به تجهیزات، امکان کاربرد مجزا یا متصل به شبکه، کاهش وابستگی صنعت برق به کشورهای خارجی، افزایش بازدهی سرمایه گذاری و اصلاح قله مصرف اشاره کرد.

مقدمه 

به طور خلاصه منابع تولید پراکنده (Dispersed-Generation) را می توان به عنوان منابع تولید توان الکتریکی که به شبکه های فوق توزیع و یا توزیع و یا به مصرف کننده های محلی متصل می شود تعریف کرد. این نیروگاهها عموماً ظرفیت تولید کمی به نسبت به ژنراتورهای بزرگ متصل به شبکه دارند. ولی به دلیل مزایا و کاربردهای خاص خود مورد توجه واقع شده است. در سالهای اخیر که تحولی در ساختار صنعت برق صورت گرفته و باعث شده است که کم کم سیستم های قدرت از ساختار سنتی به ساختار جدید با مالکیت خصوصی روی آورند اهمیت این گونه تولید به دلایل مختلفی از جمله زمان نصب و بهره برداری کوتاه هزینه نصب کم و راندمان بالا و…. بیشتر شده است. 

تحقیقات انجام گرفته به وسیله مؤسسه EPRI نشان می دهد که تا سال 2010، نزدیک به 25 درصد از تولیدات برق، توسط نیروگاههای تولید پراکنده انجام خواهند گرفت که این رقم طبق تحقیقات Natural Gas Faundation تا 30 درصد نیز پیش بینی شده است.

دانلود سمینار برق اثرات تولید  پراکنده (DG)  در صنعت برق امروز






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق اثرات تولید پراکنده (DG) در صنعت برق امروز ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک

سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک

دانلود سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک

سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2077 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک

لطفا از این پروژه در راستای تکمیل تحقیقات خود و در صورت کپی برداری با ذکر منبع استفاده نمایید.

چکیده

تولید ترانسفورماتورهای خشک رزینی از اوایل دهه 1970 میلادی آغاز شده و در حال حاضر تقاضای این نوع ترانسفورماتور در اروپا در حدود 60 درصد تقاضای بازار بوده و روز به روز نیز بر مشتریان آن افزوده می شود. در کشور ما نیز با توجه به مزایای مختلف این نوع از ترانسفورماتورها و نیز رشد و توسعه صنایع مختلف از قبیل پتروشیمی، صنایع نفت، گاز و برج سازی، ترانسفورماتورهای خشک رزینی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند و تقاضای مشتریان برای خرید این نوع از ترانسفورماتورها روبه افزایش است. ترانسفورماتورهای خشک براساس استاندارد بین المللی IEC 60726 می توانند با سیستم عایقی کلاس های A,E,B,F,H,C طراحی و ساخته شوند. به علت بکار گیری عایق های جامد از کلاس های مذکور و به دلیل مزایای مختلف ترانسفورماتورهای خشک، این نوع از ترانسفورماتورها قابل استفاده در مناطق خاص محیطی و استراتژیک هستند.

مقدمه

پس از ظهور ترانسفورماتور به تولید و توزیع برق متناوب توجه ویژه ای شد. به این دلیل که می توان با بالا بردن ولتاژ با ترانسفورماتور در سمت تولید و پایین آوردن آن در سمت مصرف میزان تلفات خط انتقال را کاهش داد و با افت ولتاژ در خط انتقال نیز مقابله کرد. با توجه به اهیمت روزافزون صنعت برق، متناوب بودن آن و لزوم تبدیلات ولتاژ نیاز شدیدی به ترانسفورماتورها و تکامل آنها در صنعت برق احساس می شود. ترانسفورماتورها از اجزای مهم و گران قیمت در شبکه های قدرت هستند و با توجه به محل و نوع استفاده از آنها در خطوط انتقال و توزیع تقسیم بندی می شوند. ترانسفورماتورهای توزیع مهیا کردن انرژی برق برای مصارف عمومی را به عهده دارند. از نظر تاریخی استفاده از ترانسفورماتورهای روغنی مرسوم بوده است ولی با توجه به خطر آتش سوزی این نوع، برای استفاده در محیط های مسکونی و بیمارستانی سازگار نمی باشد. بنابراین با توجه به این مشکلات متخصصان و طراحان ترانسفورماتور به سمت روش های نوین ساخت و طراحی ترانسفورماتور روی آورده اند. ابتدا مسیر تحول این گونه ترانسفورماتورهای مقاوم در برابر آتش آنها را به سمت عایق هایی مانند آسکارل سوق داد و مدت ها این سیال مقاوم در برابر آتش در صنعت ترانسفورماتور متداول بود اما خطراتی از جمله سرطان زا بودن آن موجب شد استفاده از این سیال به مرور از رونق بیفتد تا جایی که امروزه استفاده از آن به کلی منتفی شده است. اما با توجه به برجا ماندن مشکل آتش سوزی و انفجار، محققان روبه ساخت ترانسفورماتورهایی آوردند که هیچگونه سیالی در ساختمان آن به چشم نمی خورد. این نوع که ترانسفورماتورهای خشک نامیده می شود مشکل انفجار و آتش سوزی را برطرف و برخی از مزایای ترانسفورماتورهای روغنی را نیز از دست داده اند. مثلا در انواع روغنی سیال وظیفه عایقی و در عین حال خنک کنندگی ترانسفورماتور را به طور همزمان به عهده دارد و این در صورتی است که در ترانسفورماتورهای خشک دیگر روغنی جهت خنک کاری وجود ندارد که این مورد امکان ساخت ترانسفورماتورها را در توان بالا محدود می کند. ترانسفورماتورهای خشک معمولا در محدوده توزیع تولید می شوند و مزیت عمده آنها عدم اشتعال پذیری آنها می باشد.

دانلود سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود( سمینار برق آشنایی با انواع ترانسفورماتور های خشک ,