خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
فلنج
دانلود مقاله و پروژه
تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق بررسی و نظارت همه جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت

سمینار برق بررسی و نظارت همه جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت

دانلود سمینار برق بررسی و نظارت همه  جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت

سمینار برق بررسی و نظارت همه  جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2675 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 124

سمینار برق بررسی و نظارت همه  جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت 

چکیده 

در این سمینار هدف عمده، بررسی همه جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت می باشد. پس از کسب آگاهی در مورد کیفیت توان و هارمونیک ها، نظارت و شناسایی منابع اختلال زا مطرح می گردد. در ابتدا مسائل کیفیت توان و کلیه پدیده هایی که در حوزه کیفیت توان قرار می گیرد، بحث و بررسی شده است. پدیده های مختلفی که در شبکه رخ می دهد با توجه به دامنه، زمان و نوع پدیده، تقسیم بندی شده است و همگی مورد مطالعه قرار گرفته است. منابع هارمونیک زا به صورت کلی معرفی شده است و منابع عمده اختلال زا در شبکه در عصر کنونی مطرح شده است. با توجه به توضیحات، ادوات الکترونیک قدرت امروزه جزو منابع عمده هارمونیک در شبکه می باشند و انواع این ادوات و هارمونیک های تولیدی به صورت کامل توضیح داده شده است. مسئله بعدی میان هارمونیک ها می باشد که از جنبه های مختلفی همچون نحوه تولید، منابع و روش تشخیص مورد بررسی قرار گرفته است. اثراتی که منابع هارمونیک زا بر روی شبکه برق می گذارد مطرح شده است و اثرات هارمونیک بر روی تجهیزات برقی همچون ترانس، ماشین و غیره به صورت جداگانه بررسی شده است و سپس روشهای کنترلی جهت حفاظت تجهیزات حساس در برابر هارمونیک ها مطرح شده است. در یک نگاه کلی می توان گفت که در این سمینار تمامی مسائل مربوط به کیفیت توان و هارمونیک مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل آخر یک روش جهت مانیتورینگ شبکه برق و کیفیت توان در شبکه ارائه شده است. در این روش با تعداد اندازه گیر کم می توان بر تمامی باس های شبکه به صورت کامل دسترسی داشت که این روش بر پایه یک الگوریتم پیشنهادی می باشد و از نوع محاسباتی می باشد. مزیت این روش در این است که اطلاعات کاملا دقیقی در مورد تمامی باس ها می دهد. روش ارتباطی GPRS جهت تبادل اطلاعات مابین اندازه گیرها در این سمینار پیشنهاد و بررسی شده است. 

مقدمه 

در یک سیستم قدرت از دیدگاه کیفیت توان، هدف اصلی، تحویل برق سالم به مشترکین برق می باشد. به عبارت دیگر، شرکت های توزیع تلاش می کنند که برق را با کیفیت بالا در اختیار مشترکان قرار دهد. در سالیان گذشته کیفیت برق در مسائلی همچون قطعی برق، افت ولتاژ و غیره خلاصه می شد و شرکت های برقی نیز موظف بودند تا با بهبود خط انتقال و توزیع خود کیفیت برق را بالا ببرند اما امروزه مسائل دیگری همچون هارمونیک، اعوجاج شکل موج و غیره وجود دارد که عمدتا ناشی از مشترکان صنعتی که از ادوات الکترونیک قدرت استفاده می کنند می باشد. به بیان دیگر، بعضی از مشترکین صنعتی که متصل به شبکه می باشند تزریق هارمونیک به شبکه دارند و این امر باعث ایجاد اختلال در ولتاژ شبکه برق می گردد و دیگر مشترکین برق نیز برق ناسالمی دریافت می نمایند. به همین خاطر باید این مشترکین شناسایی گردند و همچنین نوع اختلالی که به شبکه وارد می نمایند مشخص گردد تا نسبت به بهبود آن اقدام شود. در این میان چندین موضوع برای بررسی مطرح می گردد اول اینکه باید انواع پدیده ها و اختلالاتی که در شبکه رخ می دهد شناسایی و طبقه بندی شود و منابع این اختلالات در شبکه نیز مورد بررسی قرار گیرد. پس از آگاهی در مورد منابع هارمونیک، مسئله بعدی نحوه شناسایی و نظارت بر شبکه برق می باشد. برای کنترل اختلالات در شبکه باید مانیتورینگ مناسبی بر شبکه وجود داشته باشد. بعد از شناسایی مکان منابع هارمونیک زا و نوع اختلال ایجاد شده می توان نسبت به بهبود آن با توجه به روش هایی که در این سمینار توضیح داده شده است، اقدام نمود. همه مسائلی که در بالا توضیح داده شد در این سمینار مورد بررسی قرار گرفته است. با توجه به اینکه هارمونیک یکی از مسائل عمده کیفیت توان می باشد در این سمینار منابع هارمونیک زا به صورت کامل طبقه بندی و توضیح داده شده است و میان هارمونیک نیز توضیح داده شده است. برای نظارت و مانیتورینگ شبکه برق راه های متعددی وجود دارد که در این سمینار یکی از این روش ها ارائه شده است و مزیت روش توضیح داده شده در این است که اطلاعات به دست آمده واقعی می باشند. 

فصل اول: آشنایی با کیفیت توان

1-1) مقدمه 

عملکرد سیستم قدرت در جهت تولید توان الکتریکی و سپس انتقال و تحویل آن به مشتریان در یک ولتاژ مناسب است. در این راستا محدودیت هایی وجود دارد که میزان این محدودیت ها و هزینه تحویل انرژی یک رابطعه معکوس باهم دارند. بنابراین همواره یک حالت بینابین برای قابلیت اطمینان و هزینه تحویل توان در نظر گرفته می شود. آنچه که در این میان برای مشتریان (و بخصوص مشتریان صنعتی) جالب و مهم است این است که آیا قابلیت اطمینان بیان شده، تنها اجتناب از قطعی های طولانی مدت را شامل می شود و یا افت ولتاژها نیز از بین خواهد رفت. بحث کیفیت توان در مورد دیگر جنبه های منبع ولتاژ بحث می کند. ولی در این میان به یک تناقض می رسیم و آن اینکه مهمترین عامل ایجاد خرابی در ولتاژف تجهیزاتی است که متشرکان از آنها استفاده می کنند. در مورد سیستم قدرت دیدگاه های مختلف وجود دارند. دیدگاه کلاسیک که در آن کلیه مشترکان به عنوان مصرف کننده در نظر گرفته شده اند و نیروگاه ها توان را تولید می کنند این دیدگاه را می توان به صورت شکل 1-1 نمایش داد. در این دیدگاه کلیه مشتریان شبکه به عنوان بارهای الکتریکی در نظر گرفته شده است ولی با گسترش شبکه های قدرت و انجام مطالعات بیشتر، دیگر این دیدگاه کلاسیک جوابگو نخواهد بود. دلایل زیادی در این ارتباط بیان شده است که مهمترین آنها در زیر آمده است:

1) سیستم های قدرت به گونه ای شده است که دیگر نمی توان گفت تنها یک شرکت با مشترکان در ارتباط است بلکه شرکت های مختلف در زمینه تولید و انتقال وجود دارند که باید به نوعی هماهنگی داشته باشند. 

2) مشترکان سیستم قدرت نسبت به حقوق خود آگاه تر شده و خواهان داشتن توان الکتریکی با قابلیت اطمینان بالا و هزینه پایین هستند. در چنین شرایطی دیگر نمی توان مشترکان را از طریق حداقل قابلیت اطمینان (اجتناب از قطع برق) راضی کرد. 

3) تولید توان الکتریکی برخلاف گذشته دیگر در نیروگاه های بزرگ که توان تولیدی را به شبکه انتقال تحویل می دادند متمرکز نشده است. بلکه واحدهای تولیدی کوچک با ولتاژ پایین که توان را به شبکه توزیع تحویل می دهند، افزایش پیدا کرده است که نیروگاه های مبتنی بر انرژی های تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی و بادی از این نوع هستند.

دانلود سمینار برق بررسی و نظارت همه  جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق بررسی و نظارت همه جانبه کیفیت توان در شبکه های قدرت ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی مبانی نظری پژوهش پیشینه پژوهش فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی

در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع عملکرد حرکتی

 

2-1. عملکرد حرکتی

حـرکت از نیازهای ضروری انسان است و توجه به‌ این نیاز در دوره‌های گوناگون زندگی،سلامت انسان را تضمین می‌کند (درشگی، 1386). یکی از مهمترین مهارت های انسان مهارت حرکتی است. این مهارت یکی از اشکار حرکت در انسان است که با توجه به الگوی رشدی و بنیادی بصورت سازمان یافته در جهت سازگاری آدمی مطرح است (شجاعی، 1388). هلر و همکاران (1963، 1965) اسمیت و اسمیت (1966) ریزن و آرونز (1959) بر اهمیت حرکت در رشد و پالایش توانائی های ادراکی و سازگاری آنها با ماهیچه ها و همچنین دستگاه عصبی کودک تاکید نمودند. کودک زمانی می تواند صحبت کند که بتواند بایستد یعنی توانایی حرکتی او رشد یافته و سپس زبان و ارتباط کلامی او ظاهر شود. بچه ی 5 ساله زمانی می تواند یک گره پروانه ای بزند که مهارت های حرکتی ظریف او رشد یافته باشد و همچنین میزان رشد شناختی او این مهارت را تکمیل کند (به نقل از رحیمی، 1389).

سنین پیـش‌دبستانی و دبستانی‌ از دوره‌های مهم رشد‌ است‌ که به توجه ویژه‌ای در آموزش مهارت‌های حرکتی نـیاز دارد.در این دوره،معلمین ورزش باید بـیشتر روی رشـد مهارت‌های حرکتی بنیادی تأکید کنند و در سال‌های بعد به فعالیت‌های مربوط به آمادگی‌ جسمانی بپردازند. عدم موفقیت در رشد مهارت‌های حرکتی بنیادی در خلال سال‌های حساس کودکی،ممکن است توانایی یـادگیری مهارت‌های حرکتی پیشرفته‌تر در سال‌های بعد را محدود کند (درشگی، 1386).

به طور کلی در طبقه بندی مهارت های حرکتی انسان از لحاظ گروههای عضلانی درگیر، مهارت های حرکتی در دو دسته مهارت های درشت و ظریف طبقه بندی می شوند که رشد مهارت های حرکتی درشت برای بهبود عزت نفس و مهارت های حرکتی ظریف برای بسیاری از کارهای روزمره مثل لباس پوشیدن، شانه کردن و و نوشتن مهم باشند. در دوران کودکی این مهارت ها فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط با دیگران و همکاری با آنان فراهم می کنند و نیز ثابت شده است که بین مقبولیت اجتماعی مثبت و توانمندی های حرکتی، بخصوص در پسران ارتباط مستقیمی وجود دارد. کودکان و نوجوانان دارای مشکلات حرکتی، در اجرای مهارت های حرکتی درشت با مشکل مواجه اند که به عدم شرکت آنها در ورزش، از دست دادن آمادگی جسمانی و کناره گیری از اجتماع و کاهش عزت نفس منتج می گردد(سپهری بناب، فرخی، ابراهیمی ثانی،1387).

2-3-1.      مهارت های حرکتی درشت

اکثر مهارت‌های حرکتی بنیادی و ورزشی،در زمره‌ی مهارت‌های حرکتی درشت قرار دارند. مهارت‌های درشت،حرکاتی هستند که در آن‌ها از عضلات بزرگ بدن اسـتفاده مـی‌شود و شامل‌ مهارت‌هایی هستند که برای حرکت بدن در فضا (حرکات جابه‌جایی)،حفظ تعادل در مقابل نیروی جاذبه زمین(حرکات پایداری)و دادن نیرو به اشیا و گرفتن نیروی از آن‌ها(حرکات دستکاری) مورد استفاده‌ قرار‌ می‌گیرند.

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره عملکرد حرکتی ,

پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 234 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 134

پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر روی موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی 85 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از فرضیه کلی عبارتند از اینکه بین انگیزه های درونی و موفقیت تحصیلی رابطه معنی داری وجود دارد و فرضیه های جزئی عبارتند از سنجش وضعیت اقتصادی خانوده، روابط خانواده از نوع کنترل شده ایجاد محیط دوستانه با همسالان و هم سنان و تاثیر این عوامل بر موفقیت تحصیلی که جامعه موردمطالعه عبارتند از دانشجویان ورودی سال 85 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که در حدود 2100 نفر بوده که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که جهت آزمون فرضیه ها از پرسش نامه انگیزه های درونی استفاده گردیده که دارای 30 سوال دو گزینه ای بله و خیر است که جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری خی دو استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین انگیزه های درونی و زیر عوامل آن با موفقیت تحصیلی رابطه وجود دارد به غیر از ایجاد محیط هم سن و سال با دوستان که گاهی باعث می شود فرد نتواند به موفقیت برسد و همه این فرضیه ها در سطح 5% معنی دار است.

مقدمه

انگیزه های درونی فرد  را نمی توان ا ز موقعیت های اجتماعی و فرهنگی و آموزشی آن جدا کرد. منشا بررسی انگیزه های درونی به یونانیان باستان، سقراط، افلاطون و ارسطو بر می گردد. افلاطون معتقد است که انگیزه ها ی درونی از روح یه ذهن و روان سه جزئی که به صورت سلسله مراتبی تربیت یافته است، ناشی می شود و در سطح ابتدایی، جنبه اشتهاآور روح است که به اشتها و امیال بدن، مانند گرسنگی و ... کمک می کند و در سطح دوم جنبه رقابت وجود دارد که معیارهای ارتجاعی مانند احساس افتخار یا شرمندگی دخالت دارد در عالی ترین سطح، جنبه حسابگری دارد که به توانایی های تصمیم گیری، روح، مانند عقل و انتخاب کمک می کند و در ضمن هر جنبه عالی می تواند انگیزه های جنبه های پائین را تنظیم کند. ارسطو از روح سه جزئی افلاطون که به صورت سلسله مراتبی تربیت یافته بود (اشتهاآور، رقابت جو و حسابگر) حمایت کرد، ولی اسامی متفاوت تغذیه ای، احساسی و عقلانی را ترجیح داد، جنبه تغذیه ای بسیار تکانگی، غیر منطقی و شر حیوانی است که این جنبه به امیال بدن که برای حفاظت  از زندگی ضروری هستند، کمک می کند. جنبه احساسی نیز به بدن مربوط است ولی لذت و درد را تنظیم می کند ، عنصر عقلانی منحصر به انسان هاست با عقاید ارتباط دارد و مشخصه اراده است. اراده به عنوان عالی ترین سطح روح عمل نموده و از قصد و انتخاب استفاده می کند. 

انواع انگیزش بیرونی

پژوهشگران انگیزش به طور سنتی، انگیزش بیرونی را متضاد انگیزش درونی در نظر گرفته اند (دچارمز، 1968، دسی، 1975). اما پژوهشگران امروزی، انواع انگیزش بیرونی را تشخیص داده اند (ریان و دسی،2000). هنوز هم برخی از انواع انگیزش بیرونی، با انگیزشی که ساخته و پرداخت همحیط است، مطابقت دارند، اما انواع دیگر، در درون فرد وجود دارند و بنابراین بیانگر انگیزه های خود خواسته هستند که به صورت اختیاری (آزادانه) نشان داده می شوند. در بخش بعدی، روی  انگیزش بیرونی به شکل سنتی آن تمرکز می کنیم، ولی در دو بخش آخر فصل، روی انگیزش بیرونی به صورت جدیدتر آن تاکید خواهیم کرد.

مشوق ها و پیامدها

بررسی انگیزش بیرونی بر دیدگاه شرطی سازی کنشگر استوار است. اصطلاح شرطی سازی کنشگر به فرایندی اشاره دارد که انسان به وسیله آن یاد می گیرد  چگونه به نحو موثری در محیط عمل کند. عمل کردن موثر در محیط، به معنی یادگیری و انجام دادن رفتارهایی است که پیامدهای جالب به بار می آورند (مثل جلب تایید، به دست آوردن پول) و همچنین رفتارهایی که از پیامدهای ناخوشایند جلوگیری می کنند (مانند طرد شدن، اخراج شدن).

زیان های نهفته پاداش

پژوهش درباره فرق انگیزش درونی با بیرونی با این سوال شروع شد: «اگر کسی مشغول فعالیتی باشد که از لحاظ درونی جالب است و بعد پاداشی بیرونی برای این کار بگیرد، انگیزش درونی او برای آن فعالیت چگونه خواهد شد؟» (دسی و ریان، 1985، ص 43). فرض کنید دانش آموزی برای سرگرمی کتاب می خواند و بعد، برای خواندن کتاب از والدینش پول بگیرد. برای انگیزش او چه اتفاقی می افتد؟ شاید تصو کنید که تقویت کردن رفتار خواندن با پول، انگیزش او را بیشتر خواهد کرد. عقل سلیم حکم می کند که اگر کسی از خواندن کتاب لذت ببرد و برای این کار به صورت مالی هم تقویت شود، در این صورت انگیزش های درونی (لذت بردن) و بیرونی (پول) باید با هم جمع شوند تا نوعی فوق انگیزش را به بار آورند.

فهرست 

عنوان                                           صفحه

چكیده                                           1

فصل اول : كلیات تحقیق                               2

مقدمه                                           3

بیان مسئله                                      5

اهمیت و ضرورت تحقیق                             7

اهداف تحقیق                                     8

فرضیه های تحقیق                                 9

تعاریف نظری و عملیاتی  واژه ها و مفاهیم                     10

فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق                         11 

انگیزش های درونی و بیرونی                               12 

مشوق ها و پیامدها                                   17

زیان های نهفته پاداش                                24

پاداش های مورد انتظار و مادی                        28

معانی ضمنی                                      30

مشوق ها و پاداش ها                                  31

نظریه ارزیابی شناختی                            36

دو نمونه از رویدادهای كنترل كننده و اطلاع رسان               43

منافع كمك كردن به انگیزش درونی                          46

درك مفهوم / یادگیری با كیفیت عالی                       47

عملكرد مطلوب و سلامتی                            48

انگیزش برای سازگاری مفید است                        50

انگیزه ها توجه را هدایت می كنند                         52

انواع انگیزش وجود دارد                              55

هیچ چیزی به اندازه یك نظریه خوب مفید نیست               64

منشا فلسفی مفاهیم انگیزشی                               66

اراده : اولین نظریه بزرگ                            68

سایق : سومین نظریه بزرگ                             76

نظریه سایق فروید                                77

نظریه سایق هال                                  79

زوال نظریه سایق                                 82

سال های پس از نظریه سایق                            83

پیدایی نظریه های كوچك                               87

ماهیت فعال انسان                                89

فصل سوم : تعیین روش تحقیق                           91

جامعه مورد مطالعه تحقیق                             92

روش آماری مربوط به فرضیه ها                         93

معرفی ابزار اندازه گیری تحقیق                           94

فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها                96

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری                         103

پیشنهادات                                       106

محدودیت ها                                      107

ضمائم : پرسش نامه انگیزه های درونی در موفقیت تحصیلی             108

پرسش نامه انگیزه های درونی و تاثیر در موفقیت تحصیلی             109

منابع و ماخذ                                        112 

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی تاثیر انگیزه های درونی بر موفقیت تحصیلی دانشجویان ورودی سال 1385 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی مبانی نظری پژوهش پیشینه پژوهش فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی

در 26  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع تمرین و فعالیت بدنی

 

2-1.                تمرین و فعالیت بدنی

2-4-1.      مفهوم تمرین و فعالیت بدنی

تمرین بدنی یا نرمش هر نوع فعالیت بدنی است که آمادگی جسمانی، تندرستی و سلامت کلی را افزایش داده یا حفظ می کند. به هرگونه فعالیت یا حركت بدن كه در اثر انقباض و انبساط عضلات اسكلتیایجاد شده،  نیازمند صرف انرژی است، فعالیت بدنی گفته می شود . گروه بندی انواع  فعالیت بدنی با توجه به تعریف آن بر اساس میزان زمان اختصاص یافته در طول روز را به انواع  فعالیت بدنی حین انجام کار، فعالیت بدنی حین نقل و انتقال و یا فعالیت بدنی بعنوان تفریح و استراحت گروه بندی می کنند. تعریفی دیگر از انواع فعالیت بدنی بر اساس احساس شدت وارد شده بر شخص و میزان تلاش وی درحین فعالیت می باشد، که به سه گروه فعالیتهای بدنی  سبک ، متوسط و شدید، براساسمیزانانرژی و اکسیژن مصرفشدهگروه بندی می شود(گرلید[1] و همکاران، 1996).

تمرین بدنی به دلایل مختلف از جمله تقویت عضلات و سیستم قلبی عروقی، کسب مهارت های تمرین بدنی، حفظ یا کاهش وزنو همچنین با هدف تفریح انجام می شود. تمرین بدنی منظم سیستم ایمنی بدنرا تقویت میکند و به جلوگیری از بیماری های فراوانیمانند بیماری های قلبی و عروقی، دیابت نوع ۲ و چاقی مفرطکمک می کند. تمرین بدنی همچنین سلامت روانیرا بهبود می بخشد، به جلوگیری از افسردگی کمک می کند و باعث حفظ و بهبود اعتماد به نفسمثبت میشود. تمرین بدنی حتی باعث خوش اندامی و افزایش جاذبه جنسی فرد میشود که خود در بهبودِ بیشتر اعتماد به نفس موثر است. چاقی در کودکی، یک نگرانی در حال رشد جهانی است حال آن که تمرین بدنی به کاهش برخی از اثرات چاقی دوران کودکیو بزرگسالای مرتبط است(گرلید و همکاران، 1996).

2-4-2.      فعالیت قدرتی

تمرین قدرتی[2]،شیوه‌ی تمرینی خاصی است کـه در آن،مقاومت خارجی برای گسترش توانایی‌های عملکردی عضله،افزایش و کاهش داده می‌شود. به عبارت دیگر، تمرینات قدرتینوعی فعالیت بی هوازی است که طی آن از انقباض عضلانی برای افزایش قدرت و حجم ماهیچه‌ها استفاده می‌شودبرنامه‌های تمرین‌های قدرتی،شبیه هم نیستند و هدف‌های مشترکی نیز ندارند،چون هدف‌های تمرین،با نیازمندی‌های فردی ارتباط دارند.طرح برنامه‌ای مناسب همراه با نظارت هوشمندانه، تمرین مقاومتی را ایـمن،جالب توجه و مفرح می‌کند که برای کودکان لذت بخش خواهد بود.چنانچه تمرینات قدرتی به درستی به کار بروند، فواید زیادی در سلامتی کلی بدن همچون افزایش قدرت و سفتی استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها، بهبود عملکرد مفاصل، افزایش متابولیسم بدن، بهبود عملکرد قلب و تنظیم کلسترول بدن دارند(عیوضی، 1384).در ادامه به طور خلاصه انواع تمرین های قدرتی آورده شده است:

تمرین مقاومتی. اطلاق عنوان تمرین مقاومتی[3]تقریبا به همه‌ی انواع تمرین قدرتی امکان پذیر است. به صورت ویژه، به نوعی از تمرین‌های قدرتی گفته می‌شود که هر نوع تلاشی علیه نیرویی اعمال می‌شود که توسط مقاومت ایجاد شده است (مثلا مقاومت در برابر هل دادن، فشار داده شدن، کشیده شدن، یا خم شدن). تمرینات مقاومتی به منظور افزایش نیرو و اندازه‌ی ماهیچه‌های اسکلتی انجام می‌شوند.


[1]Gerald F

[2]Strength training

[3]Resistance training

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد درباره تمرین و فعالیت بدنی ,

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 137 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر

مقدمه :

مفهوم هیجانی موضوعی است كه مورد توجه دانشمندان وفلاسفه قدیم بوده است وحتی داروین شواهدی یافت كه در آن همراه با تكامل دستگاه عصبی مركزی ،حالات هیجانی نظیر: ترس ،خشم ولذّت جلوه گر می شود .(اتكسیون 1986؛ترجمه براهنی 1380)

ولی بررسی علمی ودقیق آن به دهه ی گذشته بر می گردد كه ابتدا در سال 1990پیتر سالوی هوش هیجانی را مطرح كرد و آن را به صورت توجه به هیجان ها وكاربرد مناسب آنها در روابط انسانی ،درك احوال خود ودیگران ،خویشتن داری وتسلّط بر خواسته های آن ،همدلی با دیگران واستفاده مثبت از هیجانها در تفكروشناخت مطرح كردند بعد گلمن 1995 هوش هیجانی را به عنوان یكی از مؤلفه های سلامت روان معرفی كردند وبر این باور بود كه برای ارتقاءسلامت روان افراد باید مؤلفه های هوش هیجانی را در افراد پرورش داد. هم چنین اون بار آن نیزبا طرح نظر خود تحت عنوان بهره هیجانی آن را عبارت از قابلیت ها ومهارت هائی می دانند كه بر روی توانایی فرد برای مقابله مؤثر با احتیاجات محیط وفشارهای آن اثر می گذارد بطور خلاصه گفته می شود كه میزان هوش nافراد ،ضامن موفقیت آنها در درازمدت وكل زندگی نمی باشد بلكه ویژگیهای دیگری برای برقراری ارتباطات مناسب انسانی وموفقیت در زندگی لازمست كه هوش هیجانی نامیده شود وطرفداران اصلی روان شناسی انسان گرایانه در این دهه گودون آلبورت ،آبراهام مازلو و كارل راجرز عقیده دارند كه یكی از احتیاجات ضروری وجنسی انسان این است كه نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد هیجان های خود را مستقیماًتجزیه نماید واز نظر هیجانی رشد كند. (هرمان 1992به نقل از سالوی وهمكاران 1958)

مؤلفه های هوش هیجانی:

هر چند هوش هیجانی IQارتباط دارد ولی از لحاظ مفهوم نظری وعملكرد كاملاًبا آن تفاوت دارد . مؤلفه های هوش هیجانی به قرار زیر است :

1.درون فردی :شامل خود شكوفایی ،استقلال وخود آگاهی عاطفی

2. بین فردی :همدلی ومسئولیت اجتماعی

3.سازگاری :شامل توان حل مسائل وآگاهی به واقعیت

4.مدیریت استرس :شامل كنترل تكانه ها وتحمل فشارها

5.خلق وخوی :شامل شادكامی وخوش بینی

پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی

پیشینه هوش هیجانی را می توان در ایده های ولكسلر به هنگام تبین جنبه های غیر شناختی هوش عمومی جست وجو كرد . وكسلر در صفحه 103 گزارش 1943خود درباره هوش می نویسد :كوشیده ام نشان دهم كه علاوه بر عوامل هوشی ،عوامل غیر هوشی ویژهای نیز وجود دارد كه می تواند رفتار هوشمندانه را مشخص كند . نمی توانیم هوش عمومی را مورد سنجش قرار دهیم مگر این كه آ‍مون ها ومعیارهایی نیز برای سنجش عوامل غیر هوشی دربرداشته باشد »

اختلال وسواس بی اختیاری

1 تعریف

مفهوم وسواس ، فكر « محاصره » و مفهوم « بی اختیاری » فكر اجبار را القاء می‌كند و درك این مفاهیم بدون مرتبط ساختن آنها با « من » فرد كه در بیان آزادانه فكر ، تجسم و عمل خویشتن ، احساس محدودیت می‌كند ، امكان پذیر نیست ؛ محدودیتی كه فقط بر اساس و به وسیله فعالیت مرضی درهم شكسته می‌شود و آرامش موقت ، تنها از طریق تكرار به دست می‌آید . 

فهرست 

عنوان                                                                                     صفحه

فصل اول(كلیات تحقیق)   

مقدمه                                                                                                 2

بیان مسئله                                                                                          4

اهداف تحقیق                                                                                       5

فرضیه تحقیق                                                                                      7

تعاریف عملیاتی                                                                                   7

فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)                                                                                                  

هوش هیجانی را بشناسیم                                                                    10

چگونه می توان در هوش هیجانی پیشرفت كرد؟                                      13

مؤلفه های هوش هیجانی                                                                      16

سنجش برای هوش هیجانی                                                                   19

هوش هیجانی EI                                                                                 20

اهمیت اندازه گیری هوش هیجانی                                                          24

تعریف و پیشینه هوش هیجانی                                                              25

پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی                                                          27

هوش درون فردی                                                                                30

مؤلفه های اصلی هیجانی و اجتماعی و عوامل تشكیل دهنده آنها               32

مؤلفه ها                                                                                              33

عوامل                                                                                                 34

فصل سوم(روش تحقیق)

جامعه مورد مطالعه، حجم نمونه، روش نمونه گیری                                39

ابزار اندازه گیری                                                                                 40

روش تحقیق                                                                                        41

 
   

روش آماری مربوط به فرضیه                                                              42

فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)                                                

مقدمه فصل چهارم                                                                               44

جدول نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی وضعف روانی      45

بررسی رابطه بین وسواس و هوش هیجانی                                            47

نمرات خام آزمودنی های از آزمون وسواس در گروه دختران و پسران    48

مقایسه وسواس در بین دختران و پسران                                               50

نمرات خام آزمودنی ها از آزمون هوش هیجانی در بین دختران و پسران  51

مقایسه هوش هیجانی در بین دختران و پسران                                       53

فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)                                                                                      

بحث و نتیجه گیری                                                                              56

پیشنهادات                                                                                           59

محدودیت های تحقیق                                                                           60

منابع و مآخذ                                                                                       61

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس در بین دختران مقطع سوم دبیرستان شهرستان ابهر ,

پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت

پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین  و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت

پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین  و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91

پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین  و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت

چكیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین شیوه های فرزندپروری والدین و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهر رشت است كه فرضیه های تحقیق عبارتند از اینكه:

1- بین شیوه های فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی كودكان رابطه وجود دارد.

2- بین پذیرش اجتماعی دختران و پسران تفاوت وجود دارد.

3- بین شیوه های فرزند پروری دختران و پسران تفاوت وجود دارد كه جامعه مورد مطالعه دانش آموزان مقطع ابتدائی شهر رشت است كه 70 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده كه 35 نفر دختران و 35 پسران است و آزمون شیوه های فرزند پروری و پذیرش اجتماعی بر روی آنها اجرا گردیده كه جهت آزمون فرضیه ها از روش آماری ضریب هم بستگی پیرسون وt متغییر مستقل استفاده گردیده كه نتایج آن به این شرح است كه بین شیوه های فرزندپروری و پذیرش اجتماعی رایطه وجود دارد ولی بین پذیرش اجتماعی و شیوه های فرزند پروری دختران و پسران تفاوت وجود ندارد.

مقدمه :

روان شناسان ؛ جامعه پذیری و پذیرش اجتماعی را به عنوان مبارزه ای فرد و جامعه تلقی می كنند و می گویند فرد مدام در حال گرایش به دور افكندن قید وبندهای اجتماعی و هنجارهای جامعه است و آنها كسب شناخت(دانش ) را نیز نتیجه رویارویی و مجادله فرد ( ذهن ) و محیط می دانند . پذیرش اجتماعی را روان شناسان فرایندی می داند كه طریق آن كودك هنجارهای والدین را صورت عمقی می پذیرد و به سبك من برتر را ، محیط تهیه می بیند، عوامل اجتماعی با تشكیل این در پدیده به عنوان فرد منتقل می شوند و بدین شكل فرد جامعه پذیر می گردد. بدون تردید رفتار انسان تا حدود زیاد بستگی به عوامل ارثی زیست شناختی (بیولوژیكی ) دارد. 

تفاوتهای فرهنگی در رفتارهای اجتماعی

هر چند اکثر رفتارهای اجتماعی در تمامی جوامع و فرهنگها معنی‌دار هستند و به آنها به عنوان رفتارهای جامعه پسند یا جامعه ستیز توجه خاصی مبذول می‌شود، اما برخی رفتارهای اجتماعی در برخی فرهنگها اهمیت شایان توجهی پیدا می‌کنند. انواعی از رفتارهایی مثل ازدواج ، روابط والد - فرزندی ، دوستی، عضویت در گروهها ، رفتار اجتماعی با همسایگان ، نوع دوستی ، همرنگی و ... ، در جوامع متفاوت درجات متفاوتی از توجه را شامل خود می‌سازند. در جوامع روستایی رفتار ارتباطی با همسایگان به عنوان یک رفتار اجتماعی اهمیت خاصی می‌یابد، در حالیکه در شهرهای بزرگ و صنعتی چنین روابطی چندان مورد توجه نیست.

کنوانسیون حقوق کودک ویونیسف

دیباچه

بر اساس اصول پایه ای سازمان ملل متحد که از طرف تمامی نمایندگان جامعه بشری عضو آن پذیرفته شده است، احترام به ارزش ذاتی و برابری خدشه ناپذیر حقوقی انسانها ترسیم گر آزادی، عدالت و صلح در جهان است.

ملتهای دنیا بر مبنای همین اعتقاد به مقام و منزلت انسانی، خواهان سعادت عموم بشری در قالب پیشرفتهای اجتماعی، بهبود وضعیت زندگی همراه آزادیهای هر چه بیشتر هستند.

پیمان نامه ای برای حفظ و رعایت حقوق کودکان جهان به قرار زیر تصویب میشود:

ماده ۱ (تعریف)

مطابق این پیمان نامه، یک کودک، انسانی است که سن هجده سالگی را هنوز تمام نکرده است مگر اینکه سن بلوغ از نظر حقوق جاری در کشورهای مربوطه زودتر تعیین شده باشد.

ماده ۲ (ممنوعیت تبعیض)

حکومتهای عضو این پیمان، برای هر کودکی که در قلمرو آنهاست، بدون تبعیض و یا فرق گذاری و بدور از هرگونه وابستگی به نژاد، رنگ پوست، منشاء اجتماعی و قومی و یا ملی، میزان دارایی، معلولیت، وضعیت سرپرست و یا والدین و هر موقعیت دیگری که کودک در آن است، اجرای حقوق مندرج در این پیمان نامه را تضمین میکنند. 

فهرست

عنوان                                                                                                                                     صفحه

چكیده                                                                                                           2

مقدمه                                                                                                            3

بیان مسئله                                                                                                     4

سؤال مسئله                                                                                                    5

اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                                    5

اهداف تحقیق                                                                                                   6

فرضیه تحقیق                                                                                                  6

متغیرهای تحقیق                                                                                              7

تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم                                                                          7         

فصل دوم پیشینه ادبیات تحقیق

روانشناسی اجتماهی و رفتار اجتماعی                                                                    10

رفتار اجتماعی                                                                                                  12

رشد رفتار اجتماعی                                                                                          13

انواع رفتار اجتماعی                                                                                          14

تفاوتهای فرهنگی در رفتارهای اجتماعی                                                                 15

خانواده                                                                                                          16

کنوانسیون حقوق کودک ویونیسف دیباچه                                                                             30

 این حکومتها                                                                                                  42

سبکهای فرزندپروری                                                                                          57 

پیشینة تحقیق                                                                                                 63

فصل سوم روش تحقیق

جامعه مورد مطالعه                                                                                           66

حجم نمونه                                                                                                     66

روش نمونه گیری                                                                                             66

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر                                                                        67

پرسش نامه پذیرش اجتماعی                                                                                67

روش تحقیق                                                                                                    68

روش آماری مربوط به فرضیه                                                                             68

روش جمع آوری اوری اطلاعات                                                                           70

فصل چهارم یافته ها

مقدمه فصل چهارم                                                                                            72

نمونه گیری و داده های مورد استفاده ازآزمون                                                        73

جدول بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی کودکان          75

مقایسه پذیرش اجنماعی در بین دختران و پسران                                                      75

مقایسه شیوه فرزند پدری  والدین در بین دختران وپسران                                          76

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری                                                                                           79

مقیاس شیوه های فرزند پروری                                                                           81

پیشنهادات                                                                                                       83

محدودیت ها                                                                                                   84

منابع                                                                                                            85

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین  و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی رابطه بین فرزند پروری والدین و پذیرش اجتماعی كودكان مقطع ابتدائی شهرستان رشت ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی

سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی

دانلود سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی

سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 5376 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117

سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی

این سمینار جهت ارائه در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق-مخابرات طراحی و تدوین گردیده است .

و فقط جهت استفاده ازمنابع اطلاعاتی و بالابردن سطح علمی شما در این سایت ارائه شده است.

دانلود سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق مطالعه و بررسی روکش های مختلف جهت یابی رادیویی ,

سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی

سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی

دانلود سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی

سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 6079 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89

سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی 

چکیده: 

هدف از این تحقیق، بررسی پدیده کرونا در خطوط انتقال انرژی الکتریکی، انواع و تأثیرات آن و نیز مدلهای ارائه شده در مورد این پدیده و ارزیابی تلفات ناشی از آن میباشد.

ابتدا اصول تخلیه الکتریکی، انواع آن – شامل تخلیه های مثبت و منفی در الکترودهای مختلف – و نتایج آزمایشگاهی و نظری مربوطه ارائه میگردد. پس از آن پدیده کرونا در خطوط انتقال معرفی میشود. تأثیر انواع گوناگون هادیها در شدت این پدیده، به کمک نتایج تجربی ملاحظه میشود. سپس تأثیرات محیطی از قبیل آب و هوا، ذرات معلق و… مورد تحلیل قرار میگیرد. تلفات کرونا معرفی شده و مدلهای نظری تبیین میشود. در نهایت مطالعاتی که در این حوزه در برخی کشورها از جمله سوئد ارائه می گردد و در انتها پیشنهاداتی در راستای انجام مطالعات جدید و بومی مطرح میشود. 

مقدمه: 

با افزایش میزان مصرف انرژی در جهان و روبه اتمام رسیدن منابع انرژی فسیلی، توجه ویژهای به مقوله تلفات انرژی شده است.

چنانکه میدانیم پس از تولید انرژی الکتریکی در نیروگاههای متمرکز، بهکمک خطوط انتقال این انرژی به مناطق مصرف منتقل میشود و از طریق پستها و خطوط فوق توزیع و توزیع در اختیار مصرف کننده ها قرار میگیرد. در کلیه حوزه ها اعم از تولید، انتقال و توزیع، تلفات الکتریکی بخش قابل توجهی از انرژی را به گرمای بی حاصل مبدل میسازد. 

قسمت عمده ای از این تلفات مربوط به خطوط ولتاژ بالای انتقال است و در این میان پدیده کرونا بیشترین تأثیر را دارد. 

برای بهبود وضعیت و کاهش این تلفات، شناخت این پدیده، روش های ارزیابی تلفات ناشی از آن و ارائه مدل ضروری است. 

هدف اصلی ما در این پروژه آشنایی با انواع تخلیه های الکتریکی، پدیده کرونا، تبیین مفهوم تلفات کرونا، نحوه ارزیابی و محاسبه تلفات و در نهایت معرفی مدلهای ارائه شده در این مورد است. 

فصل اول: پدیده کرونا در خطوط انتقال 

1-1) مقدمه 

– زمانی که شدت میدان الکتریکی بر روی سطح هادی از قدرت شکست هوا تجاوز می کند، تخلیه های کرونا در سطح هادی خط انتقال شکل می گیرند. 

– حتی در یک میدان یکنواخت بین دو الکترود مسطح موازی در هوا نیز، بسیاری شرایط گوناگون بر میزان این قدرت شکست تاثیر می گذارند. 

– برخی از این شرایط عبارتند از: فشار هوا، جنس الکترود، وجود بخار آب، پدیده فوتو یونیزاسیون و نوع ولتاژ. 

– شکست هوا در این ناحیه سبب ایجاد: نور، نویز صوتی، نویز رادیویی، لرزش هادی، اوزون (O3) و محصولات دیگر می گردد و در ضمن اتلاف انرژی به وجود می آورد که بایستی توسط نیروگاه تأمین شود. 

2-1) مکانیسم کرونا 

– فرآیندهای تخلیه گازی 

تخلیه های الکتریکی معمولا به واسطه میدان الکتریکی که به الکترون های آزاد درون گاز شتاب می دهد، آغاز می شوند. هنگامی که این الکترون ها انرژی کافی به دست آوردند، می توانند از طریق برخورد با اتم ها، یون ها و الکترون های جدید تولید کنند. (یونیزاسیون ضربه)

دانلود سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق مدلهای پدیده كرونا در خطوط انتقال و نحوه ارزیابی تلفات آن در شبكههای واقعی ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER

سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER

دانلود سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER

سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 1983 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER

چکیده:

در این پروژه از مداری با عنوان مدار امپدانسی z-source inverterو روش کنترلی آن بحث میکنیم . مداری که قابلیت اتصال و کوپل با تمام انواع مبدلهای ac to dcو dc to acو dc to dc وac to ac را دارد .از مزایای دیگر آن ، قابلیت اتصال به هر دوی اینورترهای منبع جریانی و ولتاژی است . در واقع این مدار اتصال دو خازن و دو سلف در شرایط متقارن و بصورت ضربدری و مابین منبع dc و مبدل اسـت . اسـتفاده از ایـن مـدار بـدلیل توانـائی ایـن مـدار در افزایش و بوست ولتاژ به مقدار دلخواه (با توجه به محـدودیتهای سـخت افـزاری و ) افزایش مناسب و بموقع ولتاژ است بنـابراین در شـرایطی کـه امکـان افتـادگی ولتـاژ ( voltage sag) و فیلیکر و سایر اغتشاشات ولتاژی از سوی منبع وجود داشته باشد و یا افت ولتاژ بدلیل ایجاد جریان بالا در خط که عواملی مانند اتصالی یـا راه انـدازی موتور را دارد ،باشد میتوان از این مدار استفاده نمود . کنترل وراه اندازی موتورها و dspها نیز میتوانند بدلیل تغییر شرایط موتور با توجـه به مشخصه های سرعت موتور دچار تغییر ولتاژ شوند ، در این موقع نیز z-s میتواند نقش خوبی را ایفا کند . 12 در این پروژه ما سعی در معرفی و توضیح بیشتر مدار z-s و ایجاد قابلیت توس ط آن را داریم و در پایان توسط نرم افزار matlab نتایج شبیه سازی یک اینورتر ولتـاژی که با مدار z-s کوپل شده است را در جهت افزایش ولتاژ نشان میدهیم.

مقدمه:

روشهای بسیاری جهت بالابردن کیفیت تـوان و همچنـین کنتـرل ولتـاژ هـم از لحـاظ جلوگیری از تغییرات ناخواسته و هم تغییر خواسته کاربرد یافته است مداری دیگر برای کنترل ولتاژ که یک مدار امپدانس اسـت بـا نـام z-source موجـود است که مشخصه های بهتری نسبت به کنترلرهای دیگر میتواند ارائه کند و در تمـام انواع مبدلها اعم از dc-ac و dc-dc و ac-dc و ac-ac و درانیورترها در هر دو حالت ولتاژی و جریانی میتواند بکار رود . این مدار در اصل واسطهای بین منبع و مبدل میباشد و مزیت مشترکی را برای تمام مبــدلهای در مقیایســه بــا مبــدلهای ولتــاژی و یــا جریــانی تجــاری (معمــولی) کــه محدودیتهای در کاربردشان وجـود دارد بوجـود مـی اورنـد . بـرای معرفـی از کوپـل اینورتر و z-source استفاده میکنیم. دیودها همانطور که میدانیم در اینورتر ولتاژی بصـورت مـوازی بـا سـوئیچها و در اینورتر جریانی بصورت سری با سوئیچها بسته میشـوند کـه وظیفـه آنهـا هـدایت جریان عقب افتاده و جلوگیری از ایجاد ولتاژ معکوس در دو سر سوئیچها در اینورتر ولتاژی، و وظیفه آنها در اینورتر جریانی ایجاد ولتاژ و جلوگیری از جریـان معکـوس در سوئیچها میباشد . i)محدودیتهای اینورترهای ولتاژ تجاری(معمول و موجود ): 15 1. ولتاژ ac کمتر از ولتاژ ریـل dcمـی باشـد و ولتـاژ ac کمتـر از ولتـاژ dc ورودی میشود. بنابراین اینورترهای ولتاژ یک مدار buck نیز هستند و کاهش دهنـده ولتـاژ میباشند و برعکس مبدلهای dc به ac یک مدار boost هستند و افزایش دهنده سـطح ولتاژ میباشند . هنگامیکه نیاز به درایو بالا باشد( افزایش ولتاژ) با توجه به محدودیت ریل dc نیاز به اضافه نمودن مدار بوست dc به dc برای افزایش ولتاژ dc ورودی و به همین ترتیب خروجی acمورد نیاز میب اشد که این تجهیـز اضـافی باعـث افـزایش هزینـه و غیـره میشود که بعدا معایب مدارهای باک و بوست گفته خواهد شد . 2. سوئیچهای بالایی و پایئنی هر شاخه یـاهر فـاز آنطوریکـه مـورد دلخـواه ماسـت نمیتوانند بدلیل وجود نویز EMI ( نویز الکترومغناطیس داخلی که باعث عدم سـوئیچ شدن بموقع میشود) در هر لحظه و پشت سر هم کلید زنی شود در این حالـت (کلیـد زنی پشت سر هم) وقوع اتصال کوتاه بین پایههـای بـالائی و پـائینی و از بـین رفـتن ادوات میگردد. و همچنین باعث از بین رفتن مبدل میشود. Dead time زمانی است که برای هر دو ادوات بالائی و پائینی برای مقابله با این پدیده در نظـر مـی گیرنـد کـه متعاقبا باعث از میان رفتن و اغتشاش شکل موج و پدید آوردن هارمونیکها میگردد 3. نیاز به فیلتر LC ( فیلترپسیو) برای سینوسی شدن شکل موج ولتاژ در مقایسـه بـا اینورترهای جریان وجود دارد که کنترل اضافه و تلفات بیشتر را در بر خواهد داشت . 16 در اینورترهای جریان، منبع جریان میتواند یک سلف بزرگ بهمراه منبع ولتاژ باشد. ادوات اینورترهای جریان دارای یک جزء سوئیچ شونده بهمراه بلاک 11 مقابله کننده با جریان عکس میباشند. مانند تریستورهای فرمان پذیر خاموش شـونده (GTO) و SCR و یا ترانزیستور قدرت سری با یک دیود برای مقابله با جریـان عکـس و دارای ولتاژ در هر دو جهت ]1[ ii)معایب اینورترهای جریان : 1. میزان ولتاژ ac خروجی در اینورتر جریان همیشه کمتر از ولتـاژ dc ورودی است و زمانیکه نیاز به افزایش ac خروجی باشد ناچـار بـه اسـتفاده از مـدار boost خواهیم بود و بالعکس در مبدل ac به dc نیاز به مبـدل buck خواهـد بود که همانند اینورتر ولتاژ باعث افزایش تلفات و کنترل خواهد شد . 2. در هر لحظه از زمان و بصورت دائمی یکـی از سـوئیچهای بـالائی یـا پـائینی حداقل باید روشن باشد تا خطر مدار باز پدید نیاید موضوع مـدار بـاز بـدلیل نویز عدم روشن شدن بموقع (EMI) پدید میآید که مجبور به در نظر گرفتن این زمان (time) خواهیم بود. که موجب بهم ریختگی موج و ایجاد هارمونیک میشود (overlab) 3. سوئیچها باید در مقابل جریان عکس محدود شوند که این موضوع با در نظـر گرفتن دیود سری در ترکیب با ترانزیستورهای سـرعت بـ الا و کیفیـت خـوب مانند ترانزیستورهای دو طرفه گیت عایقی (IGBTs) اسـتفاده مـی شـود . در 17 این اینورترها نیز ناگزیر به استفاده از فیلترهای LC خواهیم بـود کـه معایـب آن در بالا گفته شد iii) هر دوی اینورترهای ولتاژ جریان دارای چند مسئله مشترک هستند : 1. هر دوی آنها نیاز به مدارات باک یا بوسـت بـرای دسـتیابی بـه تغییـر ولتـاژ خروجی دارند . 2. هر دو از لحاظ داخلی غیر قابل تغییرند بعبارت دیگر هیچکدام قابل تبـدیل بـه دیگری نیست. 3. هر دوی آنها دچار نویز EMI هستند. رفع تمام معایب مذکور باضافه محسناتی که گفته شد و بعدا گفته خواهد شد میتواند با کوپل مدار امپدانسی (z-source) با منبع dc برآورده گردد و منبع توان دلخـواه را بوجود آورد در این حالت هر دوی سلف و خازن وجود دارد .

دانلود سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق مدار امپدانسی Z SOURCE INVERTER ,

تاريخ : 11 مرداد 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : میترا | بازدید : <-PostHit->
سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا

سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا

دانلود سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا

سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا
دسته بندی سمینار برق
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2306 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 183

سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا

چکیده: 

در این سمینار، جنبه های مختلف بهینه سازی توان برای یک مبدل آنالوگ به دیجیتال سریع و با دقت بالا برای رفع نیاز دستگاه های مخابراتی و ارتباطی قابل حمل انجام شده است. در ابتدا مروری بر انواع مبدل های آنالوگ به دیجیتال انجام گرفته و مزایا و معایب هر ساختار به اختصار بیان شده است. سپس اصطلاحات فنی (پارامترهای استاتیک و پارامترهای دینامیک) که در این زمینه به کار می روند، مورد بحث قرار گرفته است. در این سمینار به دلیل قابلیت های بسیار خوب و تعادل مناسبی که بین سرعت، دقت و توان مصرفی مبدل های خط لوله وجود دارد، از این مبدل ها استفاده شده است. بلوک های سازنده این مبدل ها با در نظر گرفتن جنبه های سرعت، دقت و توان مصرفی معرفی شده اند. روش های حذف آفست در مقایسه گرها و آپ امپ ها و همچنین روش های کالیبراسیون مبدل های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ و تصحیح خطای دیجیتالی بیان شده است. روش های بهینه سازی توان برای تقویت کننده ها که با توجه به آن ساختار و نوع تقویت کننده انتخاب می شود، معرفی شده اند. در مرحله بعد یک مقایسه گر دینامیکی با آفست کم بررسی شده است و با استفاده از نتایج شبیه سازی های مربوط به آن، توانمندی این مقایسه گر در برابر خازن های پارازیتی و سرگردان، خطاهای ولتاژ و خطاهای زمانبندی تجزیه و تحلیل شده است. تحلیل انواع نویز نیز انجام گرفته است و راه حلی برای بهینه سازی کل توان، که وابسته به اندازه خازن ها و قابلیت تفکیک در هر طبقه می باشد، ارائه شده است. یک نوع اشمیت تریگر CMOS جهت استفاده به عنوان پالس ساعت ورودی معرفی شده است که در آن، از اندازه معکوس کننده های فیدبک برای کنترل مستقل نقاط تریپ استفاده می شود. ضمنا این ساختار، حساسیت کمتری نسبت به تغییرات نامطلوب دارد، در برابر نویز پس زنی مصون است و تاخیر اضافی ایجاد نمی کند. 

مقدمه: 

مبدل خط لوله از چند طبقه تشکیل شده است که هر طبقه یک یا چند بیت خروجی را فراهم می کند. مفهوم این مبدل به این صورت است که طبقه اول از ورودی نمونه برداری می کند و آن را به دو بخش تبدیل می کند: یک بخش دیجیتال و دیگری سیگنال باقیمانده. سیگنال باقیمانده در هر طبقه، اختلاف بین سیگنال ورودی و بیت های دیجیتالی تبدیل یافته است. طبقه اول پس از انجام عمل تبدیل، آن را به طبقه بعدی می فرستد و از سیگنال بعدی نمونه برداری می کند. هر طبقه m بیت دیجیتالی تولید می کند و یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ضرب کننده دارد که شامل یک DAC، تفریق کننده، تقویت کننده و مدار نمونه بردار و نگهدار است. نوعا MDAC متشکل از یک تقویت کننده با سرعت و بهره بالا به همراه تعدادی خازن و کلید است. 

بنابراین در ابتدا با توجه به مشخصات سرعت و دقت مبدل، نیاز به طراحی یک تقویت کننده توان بهینه برای بلوک MDAC است. پس از تقویت کننده، مقایسه گر نقش مهمی در تلفات توان در مبدل خط لوله دارد. برای اینکه مقایسه گر آفست کمی داشته باشد، نیاز به مقدار مشخصی انرژی دارد. آفست کم مقایسه گر باعث افزایش توان سیگنال به نویز (SNR)، سوئینگ ورودی و قابلیت تفکیک می گردد. به منظور داشتن ولتاژ آفست کوچکتر در مقایسه گرها، از یک پیش تقویت کننده استفاده می شود. اشکال عمده این روش این است که توان بالایی به صورت ثابت توسط پیش تقویت کننده مصرف می شود. برای غلبه بر این مشکل از مقایسه گرهای دینامیکی که توان مصرفی بسیار کمتری دارند استفاده می شود. این مقایسه گرها در هر پالس ساعت یک مقایسه انجام می دهند. 

مشکل عمده مقایسه گرهای دینامیکی، بالا بودن آفست در آن ها است که در مبدل های خط لوله توسط مدار تصحیح خطای دیجیتالی مرتفع می گردد. این کار به بهای افزایش توان مصرفی و کاهش نسبت سیگنال به نویز تمام می شود. بنابراین نیاز به طراحی یک مقایسه گر دینامیکی با آفست کم وجود دارد. پس از طراحی دو بخش عمده مبدل یعنی تقویت کننده و مقایسه گر، باید به سراغ بهینه سازی توان کل برای آن رفت، که با در نظر گرفتن توان مصرفی مورد نیاز هر بلوک و با توجه به تعداد بیت ها انجام می پذیرد. مقایسه ساختارهای مختلف آپ امپ نشان می دهد که ساختار بهینه تقویت کننده وابسته به بهره حلقه بسته مطلوب است.

دانلود سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
سمینار برق مبدل های آنالوگ به دیجیتال كم توان، سریع و با دقت بالا ,